دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع رسانه‌ای دولتی کره شمالی اعلام کرد که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه قصد دارد با انجام سفری به پیونگ یانگ با رهبر آن کشور دیدار کند.

رهبران سوریه و کره شمالی

به گزارش ايرنا به نقل از اين روزنامه آمريكايي، رودونگ سینمون Rodong Sinmun بدون اشاره به زمان برگزاری این دیدار، آنرا نخستین دیدار و مذاکره رهبر کره شمالی با یک رهبر خارجی در پایتخت خودش توصیف کرد و به نقل از بشار اسد افزود: 'قصد دارم در دیداری که از جمهوری دمکراتیک خلق کره خواهم داشت با کیم جونگ اون، رهبر عالی آن کشور دیدار و گفت‌وگو کنم'.

براساس این گزارش، رئیس جمهوری سوریه این اظهارات را چهارشنبه گذشته 30 مه (9 خرداد) هنگام دریافت استوار نامه مونگ جون نام، سفیر آکردیته کره شمالی در دمشق بیان داشت و گفت: 'تحولات اخیر در شبه جزیره کره و در واقع که دیدار‌های سطح بالای آن کشور با ظرفیت بالا و با درایت و عقلانیت رهبری آن به خوبی پیش می‌رود'.

بشار اسد در این دیدار ابراز اطمینان کرد از اینکه رهبر کره شمالی سرانجام به پیروزی واقعی دست خواهد یافت و بدون شکست موضوع وحدت شبه جزیره کره را تحقق خواهد بخشد.

وی در عین حال گفت که دولت سوریه از سیاست‌ها و اقدامات رهبری کره شمالی بطور کامل حمایت می‌کند.

وال استریت ژورنال از همکاری کره شمالی و سوریه در حوزه‌های نظامی و دفاعی خبر داد و افزود: در فوریه (بهمن ماه) گذشته بود که تیم تجسس سازمان ملل از اعلام کرد که کره شمالی با ارسال 50 تن کالا به سوریه این کشور را در ساخت یک کارخانه تسلیحات شیمیایی یاری رسانده بود.

این گزارش همچنین به دیدار قبلی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با مایک پمپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی سابق و وزیر خارجه آمریکا و دیدار اخیر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در پیونگ یانگ اشاره کرد و نوشت که در صورت عملی شدن دیدار رهبران این دو کشور پیونگ یانگ برای نخستین بار در تاریخ سیاسی خود از رهبر یک کشور میزبانی خواهد کرد.

کیم جونگ اون جمعه هفته جاری 12 ژوئن نیز با رئیس‌جمهوری ایالات متحده در سنگاپور برای پایان‌دادن به تنش‌ها بر سر برنامه تسلیحات اتمی و موشک‌های بالستیک این کشور دیدار خواهد کرد.

کد خبر 407200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha