همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی کشته شدن یک زن پرستار فلسطینی را ننگ روی ننگ دانست.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: در هفته‌ای که رژیم اسرائیل پیامی احمقانه برای ایرانی‌ها می‌فرستد و همزمان حامیان آمریکایی‌اش قطعنامه‌ای را در محکومیت استفاده این رژیم از نیروی مرگبار علیه تظاهرکنندگان غیرمسلح وتو می‌کنند، تک تیراندازان آن یک پرستار فلسطینی را که به زخمی‌ها کمک می‌کرد، به قتل می‌رسانند. این ننگ روی ننگ است.

نیروهای رژیم صهیونیستی روز جمعه در مرز غزه یک پرستار زن فلسطینی را که قصد داشت به یکی از معترضان زخمی کمک کند، به شهادت رساندند.

بنا بر اعلام مقامات بهداشت نوار غزه و همچنین شاهدان، این حادثه روز جمعه گذشته در شرق خان یونس روی داده است.

رزان النجار، پرستاری ۲۱ ساله‌ و از نیروهای داوطلب تیم پزشکی بود. نیروهای صهیونیستی زمانی به سمت او شلیک کردند که خانم نجار روپوش سفید پزشکی به تن داشت، دستانش را بالا برده بود و برای نجات یکی از معترضان زخمی به سمت حصارهای مرزی سرزمین‌های اشغالی می‌رفت.

با به شهادت رسیدن این پرستار، شمار فلسطینی‌های کشته شده در جریان اعتراضات ۳۰ مارس تا کنون به دست‌کم ۱۱۷ نفر رسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون واکنشی به شهادت این پرستار نشان نداده است. پیش از این صهیونیست‌ها اعلام کرده بودند که تک تیراندازهایشان تنها افرادی را هدف قرار می‌دهند که تهدیدی برای آنها محسوب شوند.

دور جدید اعتراضات فلسطینی‌ها از ۳۰ مارس تحت عنوان «راهپیمایی بازگشت» آغاز شده است. در چارچوب این راهپیمایی‌ها معترضان فلسطینی هر جمعه به سمت حصارهای مرزی در نوار غزه حرکت می‌کنند تا به این ترتیب بر حق خود برای بازگشت به سرزمین‌هایی که در جریان جنگ ۱۹۴۸ به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده است، تاکید کنند. رژیم صهیونیستی این اعتراض فلسطینی‌ها را رد می‌کند و حماس، اداره کنندۀ نوار غزه را مسئول خشونت‌های روی داده می‌داند.

اگرچه شدت اعتراضات فلسطینی‌ها در جمعۀ گذشته کمتر از هفته‌های قبل بود اما انتظار می‌رود بار دیگر هفتۀ آینده که مصادف با سالگرد اشغال کرانه باختری، نوار غزه و شرق بیت‌المقدس توسط رژیم صهیونیستی در جریان جنگ شش روزۀ ۱۹۶۷ میلادی است، بر شدت تنش‌ها در این منطقه افزوده شود.

بنا بر اعلام مسئولان بهداشت نوار غزه، دست‌کم ۱۰۰ فلسطینی در جریان اعتراضات جمعۀ گذشته زخمی شده‌اند. نیروی نظامی رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این روز نیروهایش هزاران شورشی را در پنج نقطۀ متفاوت پراکنده کرده‌اند. مقامات صهیونیستی می‌گویند که معترضان فلسطینی به نیروهای این رژیم حمله کرده‌اند و دست به تیراندازی و حتی پرتاب نارنجک زده‌اند.

هیچ گزارشی از تلفات نیروهای رژیم صهیونیستی در جریان درگیری‌های مرزی روز جمعه منتشر نشده است، با این وجود صهیونیست‌ها می‌گویند که این درگیری‌ها به زمین‌های کشاورزی تحت کنترل تل‌آویو در نزدیکی حصارهای مرزی آسیب‌های بسیاری وارد کرده است.

رژیم صهیونیستی اگرچه سرانجام در سال ۲۰۰۵ میلادی از نوار عزه خارج شد اما با افزایش شهرک سازی‌های غیرقانونی در دیگر نقاط سرزمین‌های فلسطینی، بر وسعت اشغال خود افزوده است.

 

کد خبر 407186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha