همشهری آنلاین: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش ۴تا ۷ درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر، گفت: جمعه ۱۱ خرداد بارش باران در شمال قزوین، البرز، تهران و سمنان شدید خواهد بود.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز در شمال غرب ، غرب ، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، همچنین امروز بارش‌ها در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌ برخی نقاط اردبیل و ارتفاعات البرز شدت بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: از بعداز ظهر امروز با شکل‌گیری جریانات جنوبی در سواحل دریای خزر افزایش دما حدود 4تا 7 درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود و وزش باد جنوبی در سواحل غربی خزر و اردبیل دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: این سامانه فردا (جمعه 11 خرداد) در غرب، دامنه های جنوبی البرز، بخش‌هایی از شمال غرب، مرکز و تا اواخر وقت این روز در شمال شرق کشور فعال بوده و سبب رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در این مناطق خواهد شد.

وظیفه با اشاره به اینکه شدت بارش باران در روز جمعه در ارتفاعات البرز در شمال قزوین، البرز، تهران و سمنان خواهد بود، گفت: روز شنبه (12 خرداد) با تقویت جریانات شمالی در استان‌های شمالی دریای خزر کاهش 5 تا 7 درجه‌ای دمای هوا پیش بینی می‌شود. همچنین رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط این استان‌ها وزش باد شدید خواهیم داشت. افزون بر این در روز شنبه در شمال شرق، بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌های جنوب البرز و غرب کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

وی همچنین با بیان اینکه طی سه روز آینده شرق دریای عمان و بخش های مرکزی خلیج فارس مواج خواهد بود، اظهارکرد: در سه روز آینده احتمال شکل گیری توده غبار روی کشور عراق و نفوذ آن به مرزهای غرب و جنوب غرب کشور وجود خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره شرایط آب و هوای تهران طی دو روز آینده گفت: تهران فردا (11 خرداد) نیمه ابری در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعدو برق پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در روز آینده 33 و 20 درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز شنبه 12 خرداد کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با افزایش باد با بیشترین و کمترین دمای 32 و 19 درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 406970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha