سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

سینما آزادی، پس از گذشت 10 سال از تخریب آن در حادثه آتش سوزی، در قالب یک مجتمع فرهنگی سینمایی مدرن، همزمان با دهه فجر سال‌جاری بازگشایی می‌شود.

به گزارش واحد خبر حوزه هنری، مسئولان حوزه هنری دیروز از مراحل پایانی ساخت مجتمع فرهنگی سینمایی آزادی شهر تهران بازدید کردند و از گشایش آن در روزهای میانی بهمن ماه خبر دادند.

سینما آزادی که روز جمعه 29 فروردین 1376 به‌طور کامل تخریب شده بود، پس از گذشت بیش از یک دهه از آن واقعه، این بار در شکلی نو و مدرن، آخرین تکنولوژی‌ معماری سینماهای آپارتمانی و امکانات به روز پخش صدا و تصویر را درمعرض مخاطبان قرار خواهد داد.

این مجتمع فرهنگی، در زمینی به مساحت 850 متر و   زیربنایی بالغ بر 12 هزارمترمربع، پنج سالن را در خود جای داده که گنجایش سالن اصلی آن بیش از 600 نفر و ظرفیت هر یک از سالن‌های دیگر بالغ بر 160 صندلی است.

به گفته کارشناسان، این سینما در پخش تصویر و صدا، از آخرین دستاوردهای تکنولوژیک بهره برده و از طریق ارتباط لحظه به لحظه با سینماهای دنیا می‌تواند فیلم‌های دیجیتال را به نمایش بگذارد.

نظام پخش صدای این سینما برای سبک‌های مختلف موسیقی و فرمت‌های متنوع سینمایی قابل تغییر و کنترل است و اتاق فرمان‌های پخش فیلم و کنسرت آن نیز از هم مستقل هستند.

نظام اطفای حریق هوشمند، تجهیز ساختمان به 13‌دستگاه پله برقی، دو  آسانسور با ظرفیت 12 نفر، دو مسیر راه پله‌ای برای دسترسی به طبقات و دستگاه اتوماتیک فروش بلیت، از دیگر امکانات این مجتمع است.

کد خبر 40693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز