مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
۰ نفر

بهناز شوهانی-خبرنگار: ۲۳ اردیبهشت بود که گزارشی راجع به گلایه برخی شهروندان نسبت به جانمایی برخی تابلوهای راهنمایی و رانندگی منتشر کردیم.

در آن گزارش آمده بود که با وجود اصلاحات هندسی و ساخت‌وساز عمرانی اما در بخش‌هایی از شهر مثل منطقه یک و 22، تابلوهای راهنمایی و رانندگی اصلاح نشده‌‌اند و پیگیری آنها معلوم نیست به کدام ناکجاآبادی منتهی شود. این در حالی است که تابلوهای معابر شهری بخشی از مبلمان شهری هستند که نظام بخشی به آنها تأثیر بسزایی در زیباسازی، بهبود وضعیت شناسایی معابر و دسترسی سریع مردم به نقاط و مقصد مورد نظرشان دارد.

از سوی دیگر دوره چهارم شورای شهر اسلامی تهران در سال94 طرحی را برای ساماندهی تابلوهای راهنمایی و رانندگی مصوب کرد که چندان رنگ اجرایی به‌خود نگرفت تا اکنون که شورای اسلامی شهر تهران دوره فعلی پیگیر این مصوبه شده است. برای این منظور شهرداری تهران ساماندهی تابلو و ارسال گزارش عملکرد به شورا را در دستور کار دارد.

در این میان معاون فنی و اجرایی یکی از شرکت‌های مهم فعال در تابلوهای راهنمایی و رانندگی، هدایت‌کننده و علائم پایتخت به گزارش همشهری پاسخ داده و از اهمیت توجه به این مسئله گفته است. شرکت مذکور عرف ایران نام دارد که تولید و نصب تابلوها را مطابق با استانداردهای جهانی دنبال می‌کند و یکی از اصلی‌ترین همکاران شهرداری تهران در این زمینه به‌حساب می‌آید.

حسین تیموری کرمانی، معاون فنی و اجرایی این شرکت به همشهری گفت: «یکسان‌سازی‌ و به روز کردن تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تابلوهای هدایت‌کننده، نقش بسزایی در کاهش ترافیک و افزایش فرهنگ رانندگی دارد. همچنین مهم‌ترین کاربرد تابلوهای راهنمای مسیر در معابر شهری، مسیریابی سریع رانندگان برای انتخاب کوتاه‌ترین و بهترین مسیر برای کاهش زمان سفر و دستیابی آسان‌تر به مقصد است.» حال به‌گفته او، برخی مشکلاتی که این قبیل از تابلوهای شهری و جاده‌ای با آنها روبه‌رو هستند به قرار زیر است:

«وجود علائم راهنمایی و رانندگی متناقض، جانمایی نادرست تابلوها در نقاط کور، آسیب‌های ظاهری مانند زنگ‌زدگی، شکستگی یا رنگ‌پریدگی تابلوها، نامتناسب بودن رنگ و اندازه متن تابلوهای نام معبر و ناخوانا شدن تابلو، نبود پیوستگی میان تابلوهای مسیریابی و تفاوت در ظاهر یک نوع تابلو، دو زبانه نبودن بسیاری از تابلوهای نام معابر و هدایت مسیر و...» تیموری کرمانی به همین‌خاطر اظهار امیدواری می‌کند که با توجه به سابقه بیش از 25سال شرکت عرف ایران بتوانند گام مؤثری برای این منظور بردارند تا درخصوص ساماندهی و نصب علائم مناسب، اقدامات لازم صورت گیرد.

به گفته او در این مسیر برای تولید تابلوهایی که از نظر جنس، اندازه، دید خوب در روز و شب و هوای بارانی، همخوانی با سایر عناصر شهری و زیبایی به‌دنبال بهره‌مندی از ظرفیت‌ نخبگان هستند و با استفاده از آخرین دستاوردهای جهان و عمومی‌سازی یک استاندارد خاص توانسته‌اند به دستاوردهای مطابق با روز دنیا دست پیدا کنند. او می‌گوید که چندین جلد کتاب و مقاله را نیز در زمینه‌های ترافیکی و راهنمایی شهروندان عرضه کرده‌اند.

این شرکت براساس مصوبه شورای ‌اسلامی شهر در سال1388 خصوصی‌سازی‌ شد و به شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی کارکنان شهرداری (شهریار) که تمامی سهام آن متعلق به پرسنل شهرداری است، واگذار شد. از دستاوردهای مهم این مجموعه می‌توان به کمک به راه‌اندازی خطوط بی‌آرتی اشاره کرد.

کد خبر 406928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha