دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بنیاد پژمان چیدمان «خانی‌آباد» اثر عماد حسینی را از موزه دفاع مقدس امانت گرفت و آن را در پالاس دتوکیو فرانسه به تماشا گذاشت.

چیدمان خانی آباد

به گزارش هنرآنلاین، بنیاد پژمان پس از برگزاری سه نمایشگاه از هنرمندان هنرهای معاصر و میزبانی رویدادهای فرهنگی هنری دیگر، این بار در نمایشگاه اخیر فضای هنری پالاس‌دتوکیو فرانسه برای نمایش آثار نیل بلوفا، هنرمند الجزایری/فرانسوی حضور یافت. «دشمنِ دشمنِ من» كه سه ماه در پالاس‌دتوکیو به نمايش بود، با صحنه‌آرایی غیرثابت، بازنمایی هرج و مرج و چشم‌اندازی تکه‌تکه‌شده از راه‌های قدرت مشروع را شامل می‌شد.

پژمان، موسس و مدیر بنیاد پژمان درباره شکل‌گیری روند این همکاری گفت: «نیل بلوفا به عنوان یکی از افراد شاخص میان هم‌نسل‌های خود در هنر معاصر شناخته می‌شود. او پیش از این به شکل انفرادی و گروهی در موزه‌ها و گالری‌های نیویورک، كلن، لس‌آنجلس، شانگهای، لندن و كارخانه آرگو تهران آثار خود را به نمایش گذاشته است. دشمنِ دشمنِ من هم حول محور جنگ شکل گرفته و در آن ابهام دائمی بین خیر و شر، قهرمان‌ها و خائن‌ها... به بازی گرفته می‌شود.»

وي درباره محتوای اثر ارسالی گفت: «چیدمان خانی‌آباد اثر عماد حسینی، هنرمند ساکن تهران است. این چیدمان ویدئویی چند دقیقه از زندگی روزمره در محله خانی‌آباد در دوران جنگ ایران و عراق را روایت می‌کند و از آثار قابل تامل موزه دفاع مقدس به حساب می‌آید. این اثر با هم‌یاری بنیاد پژمان از موزه انقلاب و دفاع مقدس امانت گرفته شده و بخشی از پروژه "دشمن دشمن من است.»

بنیاد پژمان نهادی غیرانتفاعی است که در راستاي حمایت و نمایش آثار هنرمندان هنرهای معاصر فعالیت می‌کند. این بنیاد پس از سه سال فعالیت سال 1395 فضای نمایشگاهی خود کارخانه آرگو را برای میزبانی رویدادهای فرهنگی هنری افتتاح کرده و ساختمان کندوان به عنوان اقامتگاه هنرمندان از دیگر فضاهای آن محسوب می‌شود.

پالاس‌دتوکیو بنایی متعلق به دهه 30 میلادی در حال حاضر بزرگ‌ترین موزه هنرهای معاصر فرانسه شناخته می‌شود. رویکرد هنری و اجرایی این نهاد از سال 2001 به شکل کنونی برای پدیدار کردن هنر معاصر در بُعدی بین‌المللی شروع به کار کرده است.

کد خبر 406716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha