همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که در بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت دهلی نو با وزیر امور خارجه هند در ارتباط با برجام ، خروج آمریکا از این توافق بین‌المللی و همچنین همکاری‌های دو کشور برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری رایزنی وگفت‌وگو می‌کند.

به گزارش ایسنا محمد جواد ظریف که در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی وارد دهلی نو پایتخت هند شده بود در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف این سفر اظهار کرد: هفته گذشته تصمیم گرفتیم در ادامه مشورت‌هایی که با شرکای سیاسی و اقتصادی خود داریم به هند سفر کرده و با مقامات این کشور رایزنی و گفت‌وگو کنیم.

ظریف با اشاره به اینکه یک هیات سیاسی و اقتصادی وی را در جریان این سفر همراهی می‌کنند افزود: در صبح روز دوشنبه همکاران من از وزارت خانه‌های مختلف با شرکای هندی خود رایزنی و گفت‌وگو می ‌کنند و من نیز در بعد از ظهر روز دوشنبه یک ملاقات کاری با وزیر امور خارجه هند خواهم داشت و در آن ملاقات در ارتباط با برجام، خروج آمریکا از این توافق بینالمللی و همچنین راه‌های تامین منافع اقتصادی دو کشور و گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری بین دو کشور گفت‌وگو و رایزنی میکنیم.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با اشاره به روابط دو کشور هند و ایران در دوران قبل از برجام تصریح کرد: روابط دو کشور در دوران برجام گسترش پیدا کرد و ما تلاش داریم که این روابط را هرچه بیشتر گسترش دهیم. زمینه‌های خوبی برای گسترش روابط تهران و دهلی نو در حوزه‌های مختلف از جمله تجارت و حمل و نقل وجود دارد.

ظریف بعد از ظهر روز یک شنبه تهران را به مقصد دهلی نو ترک کرد و بامداد روز دوشنبه وارد هند شد.

 

کد خبر 406653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha