شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

ترجمه‌ی مهرزاد مهاجر: نمی‌شود عاشق غذاهای خوش‌مزه باشید و غذاهای ایتالیایی را دوست نداشته باشید. غذاهای ایتالیایی در تمام دنیا مشهورند و در همه‌جا رستوران‌های ایتالیایی پیدا می‌شود.

دوچرخه شماره ۹۲۵

اما غذاهاي محبوب ايتاليايي فقط به پيتزا و لازانيا و انواع پاستا و ماكاروني خلاصه نمي‌شوند.

«بروسكِتا» در اصل نوعي پيش‌غذاست، اما آن‌قدر خوش‌مزه و كامل است كه مي‌تواند به‌عنوان غذاي اصلي هم مصرف شود.

تاريخچه‌ي آن به قرن پانزدهم ميلادي در منطقه‌ي توسكاني مي‌رسد و انواع گوناگوني دارد؛ در برخي از انواع امروزی آن از فلفل‌قرمز تند، گوجه‌فرنگی، سبزیجات، انواع لوبیا، گوشت دودی و انواع پنير استفاده مي‌كنند. اما در مشهوترين و پرطرفدارترين نوع آن، مثل بروسكتاي امروز ما، ریحان، گوجه‌فرنگی تازه، سیر و پنیر موزارلا به‌كار مي‌آيد.

1. ابتدا يك يا دو حبه سير را خرد كنيد و در يك كاسه بريزيد. حالا كمي روغن زيتون به آن اضافه كنيد. كمي نمك و فلفل سياه هم فراموش نشود. البته اگر فلفل سياه تازه داريد كه چه بهتر؛ رويش آسياب كنيد.

2. براي بروسكتا به نان «چاباتا» نياز داريم. امروزه در ايران بيش‌تر نانوايي‌هاي فانتزي يا كارخانه‌هاي صنعتي نان فانتزي، اين نوع نان را توليد مي‌كنند. اما اگر به نان چاباتا دسترسي نداريد، مي‌توانيد از ديگر انواعِ نان ساندويچي استفاده كنيد.

در اين مرحله نان چاباتا را حلقه‌حلقه كنيد و در كاسه بغلتانيد. بعد آن‌ها را در سيني بچينيد و چند دقيقه در فر يا اووِن‌توستر بگذاريد تا برشته شوند.

3. روي هرتكه نان، يك حلقه پنير موزارلا بگذاريد و صبر كنيد تا پنير روي حلقه‌هاي نان چاباتا آب شود. اگر پنير موزارلاي بسته‌اي يا تيوپي نداريد، از پنير موزارلاي رنده‌شده‌ي پيتزا هم مي‌شود استفاده كرد.

4. حالا چند گوجه‌فرنگي متوسط را پوست بگيريد و خرد كنيد و روي هرتكه از نان‌ها چند تكه گوجه‌فرنگي بچينيد.

5. در پايان چند برگ تازه‌ي ريحان روي نان‌ها بچينيد. اين هم از بروسكتاي خوش‌مزه‌ي ايتاليايي.

نوش جان!

  • فوت آخر!

مي‌توانيد در كنار پنير موزارلا، از كمي پنير چدار يا گوداي رنده‌شده هم استفاده كنيد.

کد خبر 406413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha