همشهری آنلاین: این شیرینی مقوی را برای افطاری یا سحری تهیه کرده و از طعم و خواص مفید آن استفاده کرده و لذت ببرید.


زمان آماده سازی: 50 دقيقه

زمان پخت: 45 دقيقه

تعداد: براي 24 نفر

سطح مهارت: پیشرفته

  • مواد لازم:

پودر شکر يك فنجان

شکر قهوه‌ای يك چهارم فنجان

آب: نصف فنجان

زنجبیل: يك هشتم قاشق چای‌خوری

میخک: يك هشتم قاشق چای‌خوری

گردو نصف شده: 2 فنجان

شکلات تکه شده: يك فنجان

کشمش: يك فنجان

پودر شکر: 2 قاشق

دارچین: يك قاشق

تخم مرغ کمی زده شده: يك عدد

خمیر فیلو: 11 عدد

خامه قنادی کمی زده شده برای تزئین

  • طرز تهیه شیره باقلوا:

یک شیر جوش مناسب انتخاب کنید و يك فنجان شکر، شکر قهوه ای، آب زنجبیل و میخک را درون آن ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر خوب حل شود. اجازه دهید تا شربت يك دقیقه بجوشد. (در حین هم زدن دقت کنید تا شکر کریستالیزه نشود.) سپس آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود. شربت را در یک بطری شیشه‌ای تمیز بریزید و تا زمان مصرف در دمای اتاق نگهداری کنید.

  • طرز تهیه مغزی باقلوا:

در یک غذاساز نصفه گردوها را بریزید و شکلات، کشمش، شکر و دارچین را نیز به آن اضافه و با پالس کم آنها را کمی خرد کنید. مواد را به یک کاسه متوسط انتقال دهید و تخم مرغ را به آن اضافه کنید و هم بزنید. ظرف را کنار بگذارید.

  • طرز تهیه باقلوا

فر را روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد و سینی فر را در وسط فر قرار دهید. یک قالب ترجیحا فلزی مستطیلی انتخاب و کف ان را با کره چرب کنید.

یک خمیر فیلو روی تخته آشپزی قرار دهید و بقیه را جهت جلوگیری از خشک شدن با حوله آشپزی تمیز بپوشانید. با قلم مو آشپزی کمی کره روی یک خمیر فیلو بمالید. یک لایه دیگر خمیر فیلو روی آن قرار دهید و روی آن را کره بمالید. کف قالب مورد نظرتان را با خمیر دو لایه فیلو پر کنید، طوری که خمیر در طول قالب باشد و سطح کره زده بالا قرار بگیرد. سپس یک خمیر فیلو را کره بمالید و سپس آن را به شکل مستطیلی تا کنید. روی آن را کره بمالید و به همین ترتیب خمیر‌های فیلو دیگری را حاضر کنید و روی لایه کف قالب قرار دهید.

نصف مواد مغزی را کف قالب روی خمیر‌های فیلو پخش کنید. یک لایه خمیر فیلو کره زده شده را روی آن قرار دهید و مجددا از مواد مغزی روی آن بریزید. مانند لایه‌های فیلو کف قالب 3 لایه خمیر فیلو کره زده شده روی مواد قرار دهید و سطح قالب را کاملا بپوشانید. خمیر لایه آخر را از کناره و گوشه‌ها به سمت زیر ببرید و خوب به کره اب شده آغشته کنید.

به کمک یک چاقو پهن و تیز باقلوا‌ها را به صورت لوزی یا مربع ببرید. سپس قالب را در به مدت 45 دقیقه در فر قرار دهید تا روی باقلوا طلائی رنگ و کمی برشته شود. وقتی قالب را از فر بیرون آوردید سریعا شیره باقلوا را روی آن بریزید. سپس اجازه دهید تا باقلوا در دمای اتاق خنک شود.

https://irancook.ir

کد خبر 405927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha