آزاده مختاری: سارق خشن، حتی وقتی پلیس در تعقیب او بود دست از خلافکاری برنداشت. وی این بار با همدستی چند تبهکار، مرکز بزرگ تولید شیشه (مخدر) به راه انداخت.

اواخر فروردین ماه گذشته، مدیر یکی از شعب بانک ملت در تماس با پلیس آگاهی، آنها را در جریان ناپدید شدن عجیب یک‌بسته چک مسافرتی 500 هزار تومانی به ارزش 200 میلیون تومان قرار داد.

با اعلام این گزارش، تحقیقات کارآگاهان پایگاه 7 پلیس آگاهی برای گشودن راز این سرقت که به‌نظرمی رسید داخلی بوده و از سوی کارمندان بانک صورت گرفته باشد، آغاز شد.

تبهکاران اغفالم کردند

مدتی بعد در حالی که گزارش‌های پلیسی نشان می‌داد، چند مرد در حال خرج کردن چک‌های مسروقه در بازار طلا و فرش تهران هستند، یکی از کارمندان بانک که رفتارهای مشکوکی داشت دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

کارمند بانک در جریان بازجویی‌های تخصصی پلیس، با اعتراف به شرکت در ماجرای سرقت، از همدستی یک سارق حرفه‌ای به نام «علی سیاه» در ماجرای سرقت از بانک پرده برداشت.

وی به کارآگاهان گفت: علی سیاه و اعضای باندش، وقتی از موقعیت من در بانک اطلاع پیدا کردند، وسوسه‌ام کردند یک بسته چک 500 هزار تومانی مهر نخورده را سرقت کرده و در اختیار آنها بگذارم، من‌ هم دستور آنها را اجرا کردم.

کارمند سارق در ادامه افزود: پس از آنکه چک‌های مهر نخورده را به سردسته باند دادم، وی با حک کردن مهرهای جعلی روی چک‌ها، با همدستی سایر اعضای باند شروع به خرج کردن آنها در بازار طلافروشان کرده و با خرید سرویس طلا و جواهرات چک‌ها را نقد کردند تا به این ترتیب ردی از خود برجای نگذارند.

با اعتراف این متهم، عملیات کارآگاهان پایگاه هفتم آگاهی پایتخت برای دستگیری سردسته و اعضای باند آغاز شد ولی در حالی که 12عضو باند در محاصره پلیس قرار گرفته بودند علی، بدون برجای گذاشتن سرنخی ناپدید شد.

به این ترتیب عملیات کشوری پلیس برای دستگیری وی آغاز شد و در این مرحله کارآگاهان دریافتند جوان سارق بعد از فرار، با همدستی چند تبهکار حرفه‌ای، لابراتور تولید شیشه( مخدر) به راه انداخته است و به صورت مخفیانه مواد‌مخدر تولید و توزیع می‌کند.

در حالی که تا کنون سرنخی از مخفیگاه جوان مخوف به‌دست نیامده است بررسی‌ها نشان می‌دهد این سارق حرفه‌ای، سال‌ها پیش سرقت‌های خود را با کیف قاپی درتهران آغاز کرده است.

دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 16 تهران، با دستور چاپ عکس بدون چشم بند متهم ازشهروندان خواست درصورت اطلاع از مخفیگاه وی با شماره تلفن 33116035 تماس گرفته و در دستگیری این متهم پلیس را یاری کنند.

کد خبر 40582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز