سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رکورددار نامزدی جایزه اسکار در تریلری سیاسی درباره اسناد پاناما به کارگردانی استیون سودربرگ بازی می‌کند.

مریل استریپ

h, سال گذشته بیست و یکمین نامزدی اسکار خود را با «پست» استیون اسپیلبرگ جشن گرفت.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از هاليوود ريپورتر، مريل استريپ كه در 68 سالگي همچنان گزينه اول بسياري از كارگردان‌هاست، در پروژه سينمايي The Laundromat به احتمال فراوان با دو ستاره ديگر همبازي مي‌شود. رايزني تهيه‌كنندگان با گري اولدمن و آنتونيو باندارس در مراحل ابتدايي قرار دارد و اگر به نتيجه برسد، سودربرگ يك فيلم پرستاره را كليد مي‌زند. در اين ميان استريپ و اولدمن سابقه بردن جايزه اسكار را در كارنامه دارند.

پروژه The Laundromat بر اساس ماجراي موسوم به اسناد پاناما توليد مي‌شود و داستان آن ريشه در واقعيت دارد. سال 2015 بيش از 11 ميليون سند از منبعي ناشناس در فضاي اينترنت درز كرد كه بخشي از آنها مربوط به فرار مالياتي، افشاي تقلب و فريب و راه‌هاي پيشگيري از افتادن در دام تحريم‌هاي بين‌المللي بود. اين ماجراها در كتابي به نام «دنياي محرمانه: نگاهي به رسيدگي اسناد پاناما به شبكه‌هاي پول نامشروع و نخبگي جهاني» نوشته جيك برنستين آمده است.

فيلمنامه The Laundromat را اسكات زي برنز مي‌نويسد كه همكار هميشگي سودربرگ است و در كارنامه‌اش فيلم‌هايي چون «شيوع» و «عوارض جانبي» به چشم مي‌خورد. ضمن اينكه هنوز مشخص نيست استريپ چه نقشي در فيلم تازه سودربرگ بازي خواهد كرد؛ فيلمسازي كه «ديوانه» او فقط 12 ميليون دلار در گيشه فروخت و آخرين ساخته‌اش يعني درام ورزشي «پرنده بلندپرواز» سال جاري ميلادي روي پرده مي‌رود.

کد خبر 405548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha