همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران با افتخار آماده همکاری با کشورهای دوست و مستقل و انتقال تجارب خود در زمینه های دفاعی، نظامی و فنی به این کشورها است.

امیر حاتمی

به گزارش ایرنا از وزارت دفاع، امیر سرتیپ ستاد «امیر حاتمی» روز سه شنبه در دیدار با دریابد 'جمیل بورداسوسا' فرمانده نیروهای مسلح بولیوی با بیان اینکه آمریکای لاتین در سیاست خارجی و دفاعی دولت و نیروهای مسلح ایران اهمیت ویژه ای دارد، افزود: بر همین اساس، برای توسعه مناسبات دفاعی نظامی با کشور بولیوی ارزش قائل هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت بولیوی سال ها است پیام استقلال و مقابله با سیاست های یک­جانبه گرایانه سرداده است، اظهار داشت: یقین دارم همانطور که امروز ملت­های آزادیخواه از سیمون بولیوار به نیکی یاد می کنند، از دولت و ملت شما هم به عنوان تداوم بخش راه آنان به عظمت یاد خواهند کرد.

وزیر دفاع ایران با انتقاد از عدم پایبندی و خروج منفعت طلبانه آمریکا از توافقنامه های بین المللی معتبر و چندجانبه ازجمله برجام خاطرنشان کرد: طی 40 سال گذشته ملت ایران بارها شاهد بدعهدی و نیات بدخواهانه آمریکا بوده است؛ اما جمهوری اسلامی ایران، مقتدر و استوار مسیر تعالی و پیشرفت خود را ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: ایران در این مدت با انواع تحریم های ظالمانه دشمن مواجه بوده است و همچنان این تهدیدات ادامه دارد؛ اما با وجود این تحریم و تهدیدها، ملت ایران با قدرت روی پای خود ایستاده و خودکفایی و خوداتکایی کشورمان در حوزه های دفاعی و نظامی موید این موضوع است، همچنین تمام نیازهای دفاعی نیروهای مسلح کشورمان را از تولیدات بومی تامین می کنیم.

وزیر دفاع ایران با بیان اینکه از حمایت دولت بولیوی از مواضع به حق خود ازجمله در موضوع هسته ای در مجامع بین المللی و قطعنامه های ادعایی حقوق بشری سازمان ملل تشکر می کنم، گفت: حضور کشورهای مستقل همچون بولیوی در شورای امنیت می تواند به تحکیم ثبات و امنیت جهان کمک شایانی کند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از سیاست های مستقلانه 'اوو مورالس' رئیس جمهوری بولیوی در موضوعات بین الملل استقبال و از آن حمایت می کند، افزود: کشورهای مستقل باید سیاست­های دفاعی مستقل داشته باشند و در این راستا ایران با افتخار اعلام می دارد آماده همه گونه همکاری با کشورهای دوست و مستقل و انتقال تجارب خود در زمینه های دفاعی، نظامی و فنی است.

فرمانده نیروهای مسلح بولیوی نیز در این دیدار با اشاره به ملاقات های خود با مقامات سیاسی، دفاعی و نظامی کشورمان اظهار داشت: روحیه ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی ملت و دولت ایران اسلامی قابل تقدیر است و این ناشی از ایمان ملت ایران به خداوند است.

دریابد جمیل بورداسوسا با اشاره به روحیه ضداستکباری و امپریالیستی دو ملت ایران و بولیوی افزود: بسیار علاقمندیم روابط دو کشور را در حوزه های فناوری، علمی، صنعتی و انتقال تجارب ارزنده ایران گسترش دهیم.

وی مبارزه با قدرت مداری و زورگویی نظام استکباری را از اهداف ملت بولیوی دانست و ادامه داد: نظام استکباری طی سالیان گذشته تلاش داشته است تا کشور ما را تابع سیاست ها و مطامع خود کند اما مردم بولیوی در مقابل این زورگویی کشورهای استکباری مقاومت کرده است و بر این اساس بر خود می بالد.

فرمانده نیروهای مسلح بولیوی با اشاره به تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران در سالیان گذشته خاطرنشان کرد: با وجود این تحریم ها ایران به توسعه چشمگیری در حوزه های نظامی و دفاعی دست یافته است که معتقدیم این توانمندی و افتخارات با عقیده، ایمان راسخ، انگیزه والا و هویت ملی ایرانیان به دست آمده است؛ ما هم در کشور بولیوی به دنبال این سیاست هستیم.

کد خبر 405540

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha