چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وکیل‌مدافع محمد ثلاث گفت که پرونده موکلش در مرحله استیذان (اجازه رییس قوه قضاییه برای اجرای حکم) قرار دارد.

محمد ثلاث

سعید اشرف‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با پرونده موکلش اظهار کرد: رای دادگاه بدوی مبنی بر سه فقره قصاص بابت سه فقره قتل عمد سه نفر از ماموران ناجا و همچنین تحمل یک سال حبس و 74 ضربه شلاق بابت اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی که از سوی شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران صادر شده بود بر اساس تجدیدنظرخواهی، به شعبه 39 دیوان‌ عالی کشور ارسال شد و در نهایت دیوان عالی حکم دادگاه بدوی را تایید کرد.

وکیل‌ مدافع متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران گفت: 15 فروردین‌ ماه درخواست فرجام‌خواهی را ارائه دادم و نظر دیوان عالی کشور، 3 اردیبهشت‌ ماه اعلام شد. پرونده مجدد به شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران بازگشت و به اجرای احکام ارسال شد. اکنون نیز پرونده روند قانونی خود را طی می‌کند و در مرحله استیذان قرار دارد.

اشرف زاده اظهار کرد: با توجه به روند پرونده، امکان دارد که طی 3 یا 4 روز آینده حکم اجرا شود.

بر اساس این گزارش، رییس دادگستری استان تهران 4 اردیبهشت‌ ماه از تایید حکم قصاص محمد ثلاث - راننده اتوبوسی که در حادثه خیابان پاسداران 3 مامور نیروی انتظامی را زیر گرفته بود - در دیوان عالی کشور خبر داد.

اسماعیلی در رابطه با زمان اجرای حکم متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران گفته بود: زمان دقیق اجرای حکم مشخص نیست؛ زیرا اجرای حکم نیازمند فرآیند قانونی است. درست است که اولیای دم شکایت کرده‌اند و بر مبنای شکایت اولیای دم این حکم صادر شده اما برابر ضوابط و مقررات قانونی باید اولیای دم مجددا تقاضای اجرای قصاص کنند. چنانچه همگی یا بعضی از اولیای دم با توجه به اینکه سه قتل اتفاق افتاده، تقاضای اجرای قصاص را تقدیم اجرای احکام دادسرا کنند پرونده باز هم به موجب مقررات قانونی جهت اذن اجرای قصاص محضر ریاست محترم قوه قضائیه تقدیم می‌شود و با استیذان از ناحیه ایشان مقدمات اجرای حکم به اتمام می‌رسد و دادسرا نسبت به اجرای حکم اقدام خواهد کرد.

کد خبر 405006

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha