یکشنبه ۹ دی ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

سرما و بارندگی پراکنده برف در نقاط غربی و شمال غربی کشور طی امروز و فردا ادامه دارد و به تدریج نقاط مرکزی و شرقی کشور را نیز در بر می‌گیرد.

آن‌گونه که در نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی کشور و پایگاه‌های اینترنتی پیش‌بینی وضع هوا آمده است، سامانه باران‌زایی از روی کشور در حال عبور است که افزایش ابر، وزش باد و بارش برف و باران برای نیمه غربی کشور، ارتفاعات البرز، سواحل غربی دریای خزر پیامدهای آن است؛ ضمن اینکه این فعالیت به‌تدریج در نقاط مرکزی کشور نیز دیده خواهد شد.

براساس پیش‌بینی‌ها از روز دوشنبه دهم دی، به تدریج و به‌طور موقت بارندگی در غرب کشور قطع شده و دوباره از بعدازظهر سه شنبه بارش برف و باران از غرب آغاز شده و به تدریج سایر نقاط کشور را پوشش می‌دهد.

علاوه بر این، هوای سرد تا دو روز آینده بر کشور حاکم و در این مدت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت غبارآلود خواهد بود.در تهران نیز سرمای هوا ادامه دارد و پدیده وارونگی دما، آلودگی و غبارآلود بودن هوا را تشدید می‌کند.

ضمن اینکه احتمال بارش برف و باران در تهران برای فردا نیز پیش‌بینی شده است.

باید به این نکته اشاره کرد که کاهش دما موجب افزایش مصرف گاز شده است، به همین دلیل شرکت گاز به شهروندان هشدار داده است که درصورت صرفه‌جویی نکردن در مصرف، قطع گاز حتمی خواهد بود.

کد خبر 40488

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز