گروه شهری: مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، در ارتباط با ادعای اخیر وزارت بازرگانی در دفاع از مواضع شهرداری تهران هیچ چیز کم نگذاشت.

هنگامی که یکی از خبرنگاران درمورد 63 میلیارد تومان جریمه‌ای که درپی شکایت وزارت بازرگانی علیه تصمیم شهرداری تهران درمورد افزایش تعرفه مجوز ترافیک وضع شده پرسید، چمران برافروخته شد و با لحنی کنایه‌آمیز جواب داد: توصیه می‌کنم وزارت بازرگانی شکایتی نیز به‌منظور رسیدگی به افزایش بی‌رویه قیمت انواع کالا و خدمات تنظیم کند.

چمران از نظر قانونی مرجع تعیین‌کننده نرخ مجوز ترافیک را معاونت حمل‌ونقل و ترافیک دانست که سازمان بازرسی کل کشور نیز بر این امر صحه گذاشته است.

وی در ادامه به توافق‌های حاصله میان مدیریت شهری با بالاترین مقامات وزارت کشور طی جلسات مشترک و متعدد اشاره کرد که به تعدیل نرخ آرم ترافیک به میزان 30 درصد منجر شد.

چمران آرم ترافیک را نه یک کالای قابل خرید و فروش بلکه تنها راهکار پیشگیرانه و کنترل‌کننده برای ترافیک سنگین و نیز آلودگی‌های زیست‌محیطی حاصل از آن در نقاط پرتردد شهر توصیف کرد و برای روشن‌تر شدن اذهان شهروندان به طرح سؤالی پرداخت و گفت: چطور برای کنترل مصرف بی‌رویه برق و آب اقدام به افزایش نرخ شده و از آن به‌عنوان امری پسندیده دفاع هم می‌شود اما در برابر افزایش نرخ آرم ترافیک که به‌منظور جلوگیری از تردد بی‌رویه در نقاط پرتردد در شهر و با هدف حفظ سلامت و آرامش خاطر ساکنان این شهر وضع شده،  موضع‌گیری صورت می‌گیرد؟

وی رقم 63 میلیارد تومان جریمه وضع شده برای شهرداری تهران را برابر با تمام عوارض حاصل از تجمیع و نوسازی شهرداری به مدت یک سال دانست که دروانفسای کمبود اعتبارات و حجم بالای انواع خدماتی که باید به شهروندان ارائه شود، غیرقابل توجیه است.

لایحه نرخ بلیت اتوبوس

چمران پس از پایان شصت‌وششمین جلسه علنی شورای شهر که بدون حضور مستمع برگزار شد، همچنین خبر از پس‌گرفتن لایحه تعیین نرخ بلیت اتوبوس شرکت واحد داد و در توضیح آن به خبرنگاران گفت: در این لایحه افزایش قیمت بلیت اتوبوس از 20 به 50 تومان پیشنهاد شده بود که به‌منظور بررسی و یافتن راهکارهای مناسب‌تر توسط شهرداری تهران پس‌گرفته شده است.

درحالی‌که رئیس شورای شهر تهران 20 تومان را مبلغ بسیار ناچیزی برای بلیت اتوبوس می‌داند، یادآور شد درصورتی‌که شهرداری تهران پیشنهادها و راهکارهای خود را تا قبل از پایان سال ارائه دهد، نرخ جدید بلیت اتوبوس برای سال آینده تعیین می‌شود در غیر این‌صورت، نرخ  بلیت اتوبوس تغییری نخواهد کرد.

وی همچنین از تلاش شبانه‌روزی، برنامه‌ریزی شده و با سرعت شهرداری تهران در نصب ایستگاه‌های اتوبوس‌هایی که با وسواس تأکید داشت از آن به‌جای BRT به‌عنوان خطوط تندرو نام‌برده شود، سخن گفت و افزود: حدود 280 اتوبوس در این خط اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌کنند که امیدواریم به‌تدریج این خط تکمیل شود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به بررسی لایحه دریافت بخشی از مطالبات سازمان بازنشستگی شهرداری تهران از مؤسسه مالی‌اعتباری انصار – موضوع طرح پیوند آسمانی– در جلسه شورا اشاره کرد و گفت: با تصویب این لایحه، امسال شهرداری تهران 20 میلیارد تومان از محل پرداخت اقساط وام‌هایی که به‌طور کامل پرداخت شده را از صندوق انصار دریافت می‌کند و مابقی طلب خود را در سال بعد دریافت خواهد کرد.

کد خبر 40487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز