گروه سیاسی: در کمتر از پنج روز مانده به آغاز ثبت نام نامزدهای هشتمین دوره انتخابات مجلس، تحرکات انتخاباتی در جبهه‌های اصولگرا و دوم خرداد افزایش یافته است.

در روزهای اخیر نمایندگان 2 جبهه از ارائه، بررسی و نهایی کردن فهرست‌هایشان خبر داده‌اند.

جبهه متحد اصولگرا با تأکید بر نام چهره‌های شاخصی همچون محمدباقر قالیباف، علی اکبر ولایتی، علی لاریجانی و محسن رضایی و همچنین دیدار و رایزنی با بزرگانی چون محمدرضا مهدوی کنی، گام‌های اولیه ورود به عرصه انتخابات را محکم‌تر برمی دارند.

این در حالی است که ائتلاف دوم خرداد نیز تقریبا با راهبردی مشابه و با تأکید بر نام چهره‌های شناخته شده نزد عموم در حال تکمیل کردن فهرست خود است.

پرویز سروری با بیان اینکه جبهه متحد در حال بستن فهرست مورد نظر خود است، تأکید کرد که فعلا موضوع سر فهرست در دستور کار جبهه قرار ندارد.

این عضو جبهه متحد اصولگرایان در گفت‌وگو با همشهری با رد شایعاتی درباره قرار گرفتن لاریجانی در سرفهرست اصولگرایان تأکید کرد: درباره این موضوع بعد از بسته شدن فهرست نهایی جبهه متحد تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعلام شدن فهرست الزاما به معنای نهایی شدن آن نیست، ادامه داد: منتظریم قالیباف، لاریجانی، ولایتی و رضایی فهرست‌های پیشنهادی خودشان را به جبهه متحد تحویل دهند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هرسه ضلع مشهور جبهه متحد نیز فهرست‌های خود را ارائه کرده‌اند، اظهار داشت: تقریبا در تمام فهرست‌های پیشنهادی نام غلامعلی حداد عادل وجود دارد.

سروری با تأکید بر اینکه قسمت اعظم بررسی نامزدهای انتخاباتی جبهه متحد انجام شده، گفت: اکنون 200 کاندیدا در جبهه متحد در حال بررسی هستند و از بین این تعداد و افراد دیگری که احتمالا از سایر اضلاع به آنان اضافه خواهند شد، فهرست 30 نفره‌ای تنظیم می‌شود.

از سوی دیگر، در حالی که در روزهای گذشته برخی رسانه‌ها خبر داده بودند علی لاریجانی پیش از سفر به مصر، فهرست پیشنهادی خود را به جبهه متحد ارائه کرده است، باشگاه خبرنگاران به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که لاریجانی فهرستی را به جبهه متحد اصولگرایان ارائه نکرده است.

سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان نیز در گفت‌وگو با همشهری تأکید کرد که هنوز فهرست ائتلاف اصلاح طلبان، نهایی نشده است.

عبدالله ناصری درباره شایعاتی مبنی بر حذف نامزدهای حزب اعتماد ملی از فهرست ائتلاف دوم خرداد تأکید کرد: این اخبار کذب محض است و احتمال می‌دهیم 80 درصد فهرست دوم خردادی‌ها با فهرست اعتماد ملی هماهنگ باشد.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری نهایی درباره نهایی کردن فهرست ائتلاف اصلاح طلبان پس از مرحله تأیید صلاحیت‌ها صورت خواهد گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با اشاره به برگزاری جلسه اخیرش به همراه جمعی از سران اصولگرا از جمله ولایتی، قالیباف و لاریجانی با مهدوی کنی، تأکید کرد: شکل‌گیری ائتلاف فراگیر اصولگرایان بدون حضور روحانیت امکان‌پذیر نیست.

محسن رضایی در گفت‌وگو با مهر، در پاسخ به سؤال دیگری درباره حضور یا عدم حضور خود در انتخابات مجلس هشتم، تصریح کرد: هیچ تصمیمی برای حضور در انتخابات آتی ندارم.

همچنین دومین بیانیه انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان با تأکید بر حقوق اساسی ملت، آزادی و کرامت انسانی، راهبرد اساسی برای پاسخگویی به مطالبات مردم، پیروزی‌های سیاست خارجی و پیشرفت‌های هسته‌ای، مهار تورم وگرانی، ارتقای امنیت اجتماعی و مسائل فرهنگی نظام صادر شد.

کد خبر 40486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز