تازه‌ترین اعترافات اعضای گروه تروریستی داعش نشان می‌دهد آنها هماهنگی‌های لازم را برای انجام حمله تروریستی به مجلس و حرم امام در تلگرام انجام داده بودند.

دادگاه حوادث تروریستی

به گزارش همشهری، محاکمه عوامل حمله تروریستی به مجلس همچنان ادامه دارد و در پنجمین جلسه محاکمه یکی دیگر از متهمان جزئیات تازه تری از هماهنگی‌های پشت پرده تروریست‌ها را بازگو کرد. در این جلسه که صبح دیروز در شعبه 15دادگاه انقلاب برگزار شد قاضی صلواتی اتهام معاونت در افساد فی الارض مستوجب اعدام را به «م.م» تفهیم کرد و از او خواست به دفاع از خودش بپردازد. وی که متاهل و فاقد سابقه کیفری است گفت:

8‌ماه قبل از حمله با یکی از نفرات گروه به نام«ق» در خانقاه آشنا شدم اما او پس از مدتی ناپدید شد و می‌گفتند به عراق رفته و در آنجا کشته شده است. از او بی‌خبر بودم تا اینکه نامه‌ای از او به‌دستم رسید. با فردی که نامه را آورده بود به یکی از شهرهای غربی رفتم و «ق» را دیدم.

آنها می‌خواستند افرادی را برای انجام عملیات تروریستی جمع کنند. از من هم خواستند در عملیات انتحاری شرکت کنم. آنها از من اسلحه، نارنجک و دینامیت خواستند. من که هنوز از نقشه‌شان بی‌خبر بودم پرسیدم این وسایل را برای چه کاری می‌خواهید که گفتند برای ماهیگیری. من با آنها همکاری نکردم و آخرین مرتبه 20روز قبل از عملیات آنها را در خانه‌ای روستایی دیدم و بعد از دستگیری فهمیدم که حمله به مجلس کار آنها بوده است.

متهم قصد داشت وانمود کند که بی‌گناه است و از جزئیات عملیات اطلاع نداشته است اما رئیس دادگاه بخشی از محتویات پرونده را قرائت کرد که نشان می‌داد متهم در سال ۹۴ با یکی از سرتیم‌های داعش بیعت کرده است. متهم در دفاع از خودش گفت: من از نیت آنها خبر نداشتم. من ماشین داشتم و برای جابه جایی به آنها کمک می‌کردم. از من خواستند چند نفر را برای عملیات جذب کنم اما قبول نکردم. حتی می‌خواستند به من پول بدهند ولی قبول نکردم. من تکفیری نیستم.

در این هنگام قاضی از متهم پرسید آیا روز مراسم عقدت در خانه‌تان سرود تکفیری نمی‌خواندید که متهم پاسخ داد ما سرود مذهبی خواندیم. وی ادامه داد: اعضای گروه در تلگرام با یکدیگر ارتباط داشتند و در آنجا برنامه‌ریزی می‌کردند. متهم در آخرین دفاعش گفت: خودم را داعشی نمی‌دانم. این کار را محکوم می‌کنم. از کار‌هایی که انجام داده‌ام خیلی متأسف و پشیمانم. از شما می‌خواهم با رأفت اسلامی با من برخورد کنید. با ختم این جلسه ادامه رسیدگی به پرونده اعضای گروه تروریستی داعش به صبح امروز (دوشنبه) موکول شد.

کد خبر 404846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha