همشهری آنلاین: رئیس جمهوری روسیه پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری بار دیگر دیمیتری مدودف را برای نخست وزیری به دومای روسیه معرفی کرد.

 پوتین بار دیگر مدودیف را برای نخست وزیری معرفی کرد

به گزارش ایرنا از شبکه ۲۴روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیمیتری مدودف را به عنوان نامزد مقام نخست وزیر به دومای روسیه معرفی کرده است.

قرار است فردا سه شنبه دومای روسیه، برای بررسی پیشنهاد پوتین تشکیل جلسه دهد.

مدودف که رهبرحزب حاکم روسیه واحد است از سال 2008 تا سال 2012 رئیس جمهور روسیه بود،او از آن زمان تاکنون مقام نخست وزیری روسیه را برعهده داشته است.

کابینه دولت مدودف طبق قانون اساسی روسیه پیش از مراسم تحلیف پوتین استعفا داد.

  • پوتین برای چهارمین بار سوگند ریاست جمهوری یاد کرد

  ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که اسفندماه گذشته در هفتمین انتخابات ریاست جمهوری روسیه به پیروزی رسید، ظهر امروز (دوشنبه) برای چهارمین بار سوگند ریاست جمهوری یاد کرد.

آیین تحلیف پوتین در کاخ کرملین با حضور صدها مهمان در سالن آندریفسکی کاخ کرملین برگزار و در چندین شبکه تلویزیونی روسیه از جمله شبکه روسیه یک و NTV بصورت زنده و مستقیم پخش شد.

مطابق با برنامه، پوتین پنج دقیقه پس از اینکه ساعت برج کرملین با 12 ضربه ساعت 12 ظهر بوقت مسکو را اعلام کرد، با عبور از سالن آلکساندروفسکی و سالن گئورگفسکی وارد سالن آندریفسکی شد.

این سالن ها پر از مهمانان بودند که اکثر آنها را مقام ها و شخصیت های سیاسی و رهبران مذهبی روسیه تشکیل می دادند و شماری از مهمانان خارجی نیز برای شرکت در آیین تحلیف، به کاخ کرملین دعوت شده بودند.

فهرست مهمانان را اداره تشریفات ریاست جمهوری تنظیم می کند.

طبق قانون اساسی، حضور رئیس دادگاه قانون اساسی روسیه، سران شورای فدراسیون و دومای روسیه، اعضای این دو مجلس و نیز نخست وزیر (مستعفی) و اعضای کابینه وی و استانداران و سران مناطق در این آیین الزامی است.

در مجموع پنج هزار نفر در این مراسم شرکت داشتند که سه هزار و 500 نفر در سه سالن کاخ کرملین و یکهزار و 500 نفر در محوطه کاخ حضور داشتند.

پوتین در این آیین با گذاشتن دست خود بر روی کتاب قانون اساسی روسیه گفت: سوگند می خورم در اجرای اختیارات خود در مقام رئیس جمهوری روسیه حقوق و آزادی های انسان ها و اتباع را احترام گذاشته و حفظ کنم.

وی ادامه داد: همچنین سوگند یاد می کنم از قانون اساسی روسیه، حق حاکمیت، استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور دفاع کرده و با وفاداری به ملت روسیه خدمت کنم.

پوتین سپس خطاب به مردم روسیه خاطرنشان کرد: در این لحظات که دوره جدید را شروع می کنم در برابر مردم روسیه مسئولیت بزرگی را احساس می کنم.

رئیس جمهوری روسیه اضافه کرد: وظیفه خود می دانم در تمام زندگی برای شکوفایی روسیه تلاش کنم، اطمینان می دهم هدف من خدمت به روسیه و مردم آن است.

بار دیگر از مردم بخاطر سطح بالای حمایتی که از من کردند تشکر می کنم و آن را سرمایه ای بزرگ برای ادامه کار می دانم.

سپس والری زورکین رئیس دادگاه قانون اساسی روسیه، آغاز دوره ریاست جمهوری پوتین را اعلام و نمادهای حکومت را به وی واگذار کرد، سپس سرود ملی روسیه نواخته شد.

پوتین برای نخستین بار در سال 2000 میلادی سوگند ریاست جمهوری یاد کرد، در سال 2004 بار دیگر به مقام رئیس جمهوری روسیه انتخاب شد و سوگند خورد.

در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 با توجه به ممنوعیت قانونی که به یک نفر اجازه تصدی مقام رئیس جمهوری برای بار سوم را نمی داد پوتین در انتخابات شرکت نکرد و بجای وی دیمیتری مدودیف شرکت کرد و انتخاب شد و پوتین تا سال 2012 نخست وزیر روسیه بود.

وی در سال 2012 در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و پیروز شد و برای بار سوم سوگند یاد کرد.

هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه یکشنبه 27 اسفند ماه برگزار شد و پوتین در آن با کسب 76.6 درصد آرا از میان 72 میلیون رای داده شده، برای چهارمین دور رییس جمهوری روسیه شد. پوتین در این رای گیری، بهترین نتیجه چهار دوره رقابت در انتخابات ریاست جمهوری را ثبت کرد.

کد خبر 404831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha