همشهری‌آنلاین: مرجعیت دینی عراق تأکید کرد که برگزاری انتخابات سراسری گزینه درست و مناسب برای حال و آینده این کشور است.

عبدالمهدی الکربلایی، نماینده آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در کربلا گفت: انتخابات سراسری گزینه درست و مناسب برای حال و آینده کشور است. روند انتخابات تنها زمانی به نتایج رضایت‌بخش منجر می‌شود که قانون انتخاباتی عادلانه‌ای وجود داشته باشد.

او بر لزوم ممانعت از مداخله خارجی در انتخابات عراق از طریق حمایت مالی و اقدامات دیگر تأکید کرد و گفت: مشارکت در انتخابات حق تمامی شهروندان است و نباید کسی آن‌ها را مجبور به این کار کند.

نماینده آیت‌الله سیستانی تأکید کرد که مرجعیت دینی از هیچ حزب و نامزدی در انتخابات حمایت نمی‌کند و موضع یکسانی در قبال همگان دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از العهد، الکربلائی نسبت به انتخاب شکست‌خوردگان و فاسدان در انتخابات هشدار داد و گفت که مرجعیت اجازه نمی‌دهد از نامش در انتخابات سوءاستفاده شود.

او تأکید کرد: مرجعیت درباره اقدام‌هاي تروریست‌هایی که عراق را هدف قرار دادند صبر کرد اما ثمره این صبر و تحمل بسیار والاتر و گرانبهاتر بود و این ثمره حفظ وحدت عراق بود. زمانی که تروریست‌ها یک سوم خاک عراق را در دست گرفتند و مردم دچار ترس و وحشت شدند نه تنها عراق بلکه تمامی منطقه با تحول تاریخی خطرناکی روبه‌رو شد. مرجعیت دینی این تحولات را نادیده نگرفت بلکه روش درستی را در پیش گرفت و سفارشات مناسبی ارائه کرد.

کد خبر 404520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha