جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نگارخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز فرهنگی هنری در نیمه‌های اردیبهشت‌ماه میزبان هنردوستان هستند.

به گزارش ایسنا، افرادی که این روزها برای بازدید از «لوور کوچک» به موزه ملی ایران می‌روند، می‌توانند تماشاگر  ۱۸ عکس عباس کیارستمی از فضاهای خلق شده و بازدیدکنندگان موزه لوور، باشند. این عکس‌ها از این کارگردان و عکاس فقید در کنار دیگر آثار این موزه مطرح جهانی روی دیوارهای موزه ملی به نمایش گذاشته شده‌اند.

این مجموعه عکس، نماهایی هستند که کیارستمی در بازدیدهای متعددش از موزه لوور فرانسه در سال‌های ١٩٩٦ تا ٢٠١٢ میلادی در تالارهای نقاشی و مجسمه‌های موزه لوور ثبت کرده است.

همچنین یکی از آثار انتخاب شده از موزه‌ی لوور برای نمایش در موزه‌ی ملی ایران، نمایش یکی از آثار «رامبراند»، نقاش مشهور هلندی از قرن هفدهم میلادی است که به مدت چهار ماه در موزه‌ی ملی ایران به نمایش درآمده است.

نمایشگاه «لوور در تهران» منتخبی از آثار موجود در سالن‌های اصلی موزه لوور است که به دنبال تبادلات فرهنگی بین ایران و فرانسه  تا  ١٨ خرداد ماه سال آینده در تهران و موزه ملی ایران در خیابان ۳۰ تیر برپاست.

  • خانه هنرمندان ایران

مایشگاه آثار هادی اشرفی به مناسبت پنجاهمین سال فعالیت حرفه‌ای او در رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود. آثار این کاریکاتوریست ۱۴ تا ۱۹ اردیبهشت در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان خواهد شود.

اشرفی درباره برگزاری این نمایشگاه گفته است: پس از بازگشتم به ایران٬ دومین بار است که کاریکاتورهایم را در ایران در معرض دید عموم می گذارم. در این نمایشگاه قصد داشتم که به مناسبت پنجاهمین سال فعالیت حرفه ای ام در مطبوعات داخلی و خارجی ۵۰ اثر را به نمایش بگذارم٬ اما به دلیل فضای بزرگ گالری تابستان ۶۰ اثر به نمایش گذاشته می شود. تمام کاریکاتورهای این مجموعه را در دو سال اخیر خلق کرده ام و این کاریکاتورهای سیاه به نوعی روایتی از زندگی انسان مدرن و ناملایماتی است که درک می کند.

  • گالری هپتا

گالری هپتا  نمایشگاه و رویداد گروهی عکس «رویارویی ۱» را برگزار می‌کند. این نمایشگاه که همزمان در دو گالری دیگر نیز برگزار خواهد شد، به هنربانی «رهام شیراز» شکل گرفته است. «رویارویی ۱» مجموعه‌ای است از عکس‌های هفت هنرمند که در آن‌ها شهر «تهران» به‌سان محلی برای تجربه‌ متفاوت عکاسان در نظر گرفته شده است. در «رویارویی» هر یک از هنرمندان مشغول کار بر پروژه شخصی خود بوده اند و در نهایت در تعامل با کیوریتور مجموعه آثار نهایی از لحاظ بصری، فرمی و مفهومی با محوریت شهر «تهران» به یک‌دگر متصل. شده اند. این رویداد علاوه بر گالری هپتا هم‌زمان در دو گالری «نات» و «تم» نیز به نمایش درمی‌آید.

«رویارویی» تا ۲۶ اردیبهشت در گالری هپتا در معرض دید بازدیدکنندگان است و روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. گالری هپتا در خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، روبه‌روی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر، شماره‌ سه واقع شده است.

  • گالری تئاتر باران

گالری تئاتر باران با نمایش آثار نقاشی علی خالق از روز جمعه ۱۴ اردیبهشت به شکل رسمی افتتاح می‌شود. به گفته هنرمند این نمایشگاه این آثار از مجموعه‌های قدیم او است که به مفهوم  فلسفه زندگی می‌پردازد .

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به تئاتر باران واقع در خیابان فلسطین پایین‌تر از تقاطع خیابان انقلاب مراجعه کنند.

  • گالری ایده

نمایشگاه بین‌المللی دعوتی پوستر به مناسبت روز جهانی طراحی گرافیک با آثاری از چهره‌های شناخته شده طراحی، در گالری «ایده» افتتاح شده و در آن تعداد ۵۸ پوستر مدعو از هنرمندان ایرانی و خارجی به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه در گالری ایده واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، خیابان هجدهم، پلاک ۲۶ افتتاح و همه روزه تا 19 اردیبهشت‌ماه میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

  • موزه هنرهای ملی

هشت استاد دانشگاه به مناسبت روز معلم، بیش از ۴۵ اثر تجسمی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

تعدادی از آثار هنری در رشته‌های تجسمی مانند نقاشی، گرافیک و عکاسی را در موزه هنرهای ملی به عنوان یکی از نخستین موزه‌ها که معمولا آثار اساتیدی هنر ایران را تجلی می‌دهند، در این نمایشگاه به تماشا است.

این نمایشگاه گروهی با نمایش آثاری از فاطمه پناهیان‌پور، محمدانصاری، تینا طاهری، فائزه انصاری جابر، بنفشه بندعلی، گلنوش عطار، فریبا عوض‌زاده و سپیده وزیری تعدادی از اساتید مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۳۰ تهران، هشتم اردیبهشت افتتاح شده و به مدت ۲۰ روز در موزه هنرهای ملی ایران واقع در میدان بهارستان، خیابان کمال‌الملک، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دارد.

  • گالری فرمانفرما

گالری «فرمانفرما»، در اولین نمایشگاه سال ۱۳۹۷ خود به ارائه عکس‌های آلاله نوایی پرداخته است. «بی در کجایی»، عنوان این مجموعه از آثار اوست که هنرمند توانسته با ایجاد فضایی ناب، تجربیات خود را از خاطرات سفرهایش، مرور کند و جهانی فراواقعی از دریافت و احساساتش را با مخاطبین به اشتراک گذارد.

این نمایشگاه تا ۱۶ اردیبهشت ماه در گالری فرمانفرما به آدرس خیابان کریمخان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ برقرار است. این گالری از ساعت ۱۲ الی ۲۰ همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها میزبان بازدیدکنندگان این نمایشگاه است.

  • گالری ایوان

نمایشگاه گروهی «سیاه و سفید» با انتخاب فریدون آو در گالری «ایوان» برگزار شده است که در آن، آثاری از عباس کیارستمی و اندی وارهول وجود دارد.

این نمایشگاه شامل آثاری از مجموعه شخصی فریدون آو است که در مدیاهای گوناگون مانند نقاشی، مجسمه و عکس خلق شده‌اند و وجه اشتراک این آثار، سیاه و سفید بودن همه آن‌ها است.

نمایشگاه «سیاه و سفید»  که با همکاری گالری دستان در حال برگزاری است تا ۱۴ اردیبهشت در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ١۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

  • گالری راه ابریشم

نمایشگاهی دربرگیرنده آثار پروژه «مونوکسید تهران» با محوریت آلودگی هوا، در گالری راه ابریشم برگزار شده است.

منوکسید تهران، پروژه‌ای فرهنگی و اجتماعی است که از سال ۱۳۹۱ در تهران با هدف پرداختن به موضوع آلودگی هوا شروع شده است. این پروژه شامل همکاری‌هایی با شهروندان در فضاهای عمومی تهران در راستای بالابردن سطح آگاهی و ارائه‌ی راهکارهای عملی برای مشکل آلودگی هوا در تهران، با بازتاب نظرات افراد گوناگون جامعه، از کودکان گرفته تا بزرگسالان، است.

این نمایشگاه همه روزه تا ۱۷ اردیبهشت به جز دوشنبه‌ها در گالری ابریشم پارک لاله - بلوار کشاورز، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰، به استثنای روزهای دوشنبه میزبان علاقه‌مندان است.

  • گالری تئاتر مستقل تهران

عاطفه آرانی عکاسی است که در یک پروژه به دو منطقه محروم کشور سفر کرده و به دلیل دغدغه‌ای که در حوزه زنان داشته از دو زن در روستاهای مرزی سیستان و بلوچستان و استان گلستان عکاسی کرده است که نتیجه آن را در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه «زن‌ماندگی»  تا ۱۵ اردیبهشت (به غیر از روزهای شنبه) در گالری تئاتر مستقل تهران به نشانی چهارراه ولیعصر، خیابان رازی میزبان علاقه‌مندان است.

کد خبر 404458

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha