یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: برای نخستین‌بار در تاریخ سینما یک فیلمساز زن از بریتانیا روی صندلی کارگردانی فیلمی از مجموعه «سفرهای ستاره‌ای» می‌نشیند.

کارگردان زن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تلگراف، اس‌جي كلاركسن كه كارگرداني بيش از 20 مجموعه تلويزيوني و فيلم سينمايي «نان تست» را در كارنامه خود دارد، از سال 1999 وارد عرصه فيلمسازي شده است. او يكي از گزينه‌هاي مديران استوديو پارامونت براي ساختن فيلمي از مجموعه «سفرهاي ستاره‌اي» است و گرچه هنوز نامش به شكل رسمي اعلام نشده اما احتمال مي‌رود اين اتفاق خيلي زود مطرح و رسانه‌اي شود.

هفته گذشته در گردهمايي سالانه سينماكان در لاس‌وگاس از توليد دو پروژه تازه «سفرهاي ستاره‌اي» رونمايي شد و به نظر مي‌رسد فيلم چهارم سهم كلاركسن باشد. كريس همزورث كه در «سفرهاي ستاره‌اي» سال 2009 به نقش پدر كريس پاين ظاهر شده بود، بار ديگر وارد داستان مي‌شود و زاخاري كينتو هم ايفاگر نقش اسپاك خواهد بود.

اين مجموعه يك قسمت پنجم هم دارد كه ظاهرا جي‌جي آبرامز و كوئنتين تارانتينو در تدارك توليد آن هستند اما آنچه مشخص است اينكه «سفرهاي ستاره‌اي» كلاركسن زودتر روانه پرده سينماها مي‌شود. «مدافعان» استوديو مارول و «جسيكا جونز» از مهم‌ترين سريال‌هاي كارنامه اين فيلمساز زن هستند.

در سال‌هاي اخير فيلمسازان زن برخي از فيلم‌هاي موفق و پرفروش را ساخته‌اند كه از آن جمله مي‌توان به دي ريس (كارگردان «گل‌گرفته»)، آوا دوورني كارگردان «چين‌خوردگي در زمان»)، پتي جنكينز (كارگردان «زن شگفت‌انگيز»)، گرتا گرويگ (كارگردان «ليدي برد» و... اشاره كرد.

کد خبر 404125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha