چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان ژاپنی موفق به کشف راهی برای تولید هیدروژن با استفاده از آنزیمی در سفیده تخم‌مرغ شدند.

به گزارش فارس، سفیده تخم‌مرغ تنها برای یک صبحانه مناسب مصرف نمی‌شود بلکه از آن می‌توان برای مصارف دیگری نیز استفاده کرد.

براساس گزارش «پاپیولر ساینس»، محققان ژاپنی با استفاده از انرژی خورشیدی، آب و آنزیم لیزوزیم موجود در سفیده تخم‌مرغ (به عنوان یک کاتالیزور) موفق به ساخت مقدار کمی هیدروژن در آزمایشگاه شدند.

این روش احتمال تولید هیدروژن از آب بدون استفاده از سوخت‌های فسیلی را افزایش می‌دهد به گونه‌ای که بتوان از هیدروژن به عنوان یک منبع انرژی پاک و بدون کربن بهره برد.

در حال حاضر اکثر هیدروژن‌ها توسط فرایندهایی که گازهای گلخانه‌ای را آزاد می‌کنند، تولید می‌شود.

«هیریاسو تب» یک محقق دانشگاه «اوزاکا سیتی» ژاپن گفت: هیدروژن یک انرژی بسیار سازگار با محیط زیست است که اکنون از گازهای گلخانه‌ای و فرایندهای صنعتی ساخته می‌شود اما روش ساخت هیدروژن ما با استفاده از انرژی خورشیدی صورت می‌گیرد.

هیدروژن ساده‌ترین و فراوان‌ترین عنصر روی زمین است و در طبیعت به تنهایی یافت نمی‌شود بلکه از آب و سوخت‌های فسیلی که منابع غنی هیدروژن هستند به دست می‌آید.

هیدروژن در سلول‌های سوختی با استفاده از واکنش‌های شیمیایی به جای احتراق نیرو تولید می‌کند، بنابراین هیدروژن تولید شده از یک منبع پایدار می‌تواند منجر به تولید سوختی بدون کربن شود.

فرایند استخراج هیدروژن از آب دشوار و پیچیده است به طوری که به استفاده از کاتالیزورهایی که قادر به کنترل مولکول‌های متحرک در طول مسیر تولید هستند، وابسته است.

کد خبر 403761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha