همشهری آنلاین: وزیر خارجه عمان که به ایران سفر کرده است، بعد از ظهر روز شنبه (8 دی) با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفـت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایسنا، ریس‌جمهور در این دیدار با اشاره به لزوم پایه‌گذاری روابط مستحکم، دوستانه و درازمدت میان کشورهای منطقه تصریح کرد: امروز شرایط بسیار خوبی برای گسترش همکاری‌ها میان کشورهای منطقه فراهم شده است.

محمود احمدی‌نژاد با بیان این‌که دو کشور همکاری‌های خوبی در مسائل دوجانبه و منطقه‌ای دارند، گفت: امیدوارم این همکاری‌ها به نتایج بسیار خوبی منتهی شود که تاکنون نیز همین طور بوده است.

رئیس‌جمهور اراده دولت‌های دو کشور را در توسعه روابط دوجانبه بسیار قوی دانست و خاطرنشان کرد: تهران در گسترش و افزایش مناسبات و همکاری‌ها با مسقط محدودیتی ندارد.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به روابط برادرانه دو ملت ایران و عمان اظهار داشت: توافقات دو کشور در بخش‌های مختلف باید به سرعت، نهایی شود.

وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار با تبریک عید سعید غدیر، تاکید کرد: امروز یشنهادهای مطرح شده از سوی رئیس ‌جمهوری اسلامی ایران در اجلاس شورای همکاری خلیج‌فارس متعلق به شهروندان و ملت‌های منطقه است و باید عملی شود.

وزیر امور خارجه عمان با بیان این‌که توسعه روابط میان کشورهای منطقه بر اساس مودت و اخوت ضروری است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در مسیر افزایش مناسبات با کشورهای منطقه گام برداشته است.

وزیر امور خارجه عمان با اشاره به دیدگاه‌های مشترک میان تهران و مسقط در مسائل مختلف اظهار داشت: توافقات دو جانبه باید اجرا شود و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و عمان بیش از پیش گسترش یابد.

کد خبر 40369

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز