همشهری آنلاین: رای دهندگان در گرینلند برای انتخاب نمایندگان پارلمان محلی این منطقه خودمختار به پای صندوق‌های رای رفتند.

انتخابات منطقه‌ای گرینلند | آیا اسکیموها از دانمارک جدا می‌شوند؟

به گزارش يورونيوز، استقلال از دانمارک، مشکلات اجتماعی و محیط زیست دغدغه های اصلی رای دهندگان در انتخابات محلی است. بسیاری از ساکنان گرینلند که ۵۶ هزار نفر جمعیت دارد امیدوارند انتخابات محلی روز سه شنبه آنها را یک گام به استقلال از دانمارک نزدیک تر کند. ساکنان بومی و محلی این جزیره را اسکیموها تشکیل می‌دهند.

اکثریت ساکنان گرینلند خواستار استقلال این منطقه از دانمارک در آینده هستند. با این حال وضعیت شکننده اقتصادی در این منطقه مانعی بر سر استقلال آن است. گرینلند از نظر اقتصادی به صید ماهی و دریافت کمک مالی از کپنهاگ وابسته است.

این منطقه که در قرن نوزدهم میلادی مستعمره دانمارک شد پس از جنگ جهانی دوم به تدریج توانست به خودمختاری برسد. گرینلند در صورت استقلال با تولید ناخالص داخلی دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری خود فقیرترین کشور اروپا خواهد بود.

در انتخابات سال ۲۰۱۴ میلادی گرینلند حزب سوسیال دموکرات با کسب بیش از یک سوم آراء به پیروزی رسیده بود. نتیجه نظرسنجی ها نشان می دهد ائتلاف حاکم حزب سوسیال دموکرات با حزب چپگرای «اینویت آتاکاتیجی» (Inuit Ataqatigiit) احتمالا بار دیگر قدرت محلی در گرینلند را به دست خواهد گرفت.

کد خبر 403660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha