چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

اصلاح روش دستی انتقال اطلاعات و اسناد وصول شده در بانک به روش مکانیزه، در دستور کار اداره کل درآمد شهرداری قرارگرفت.


به گزارش سما،  دکترحسین محمدپو رزرندی - معاون مالی اداری شهرداری تهران- با اعلام این خبر گفت: گسترش روز افزون شهر تهران و ازدیاد حجم فعالیتهای مالی و بانکی شهرداری تهران طی سالهای اخیر، لزوم اصلاح روشهای مالی و انتقال اطلاعات و اسناد وصول شده از بانک را به سیستم شهرداری اجتناب ناپذیر ساخته است.

وی تصریح کرد: به منظور پاسخگویی سریع و بالابردن ضریب دقت سیستم، روش انتقال اطلاعات و اسناد وصول شده در بانک نه به صورت دستی بلکه به روش مکانیزه انجام خواهد گرفت.

دکتر حسین محمدپورزرندی همچنین گفت: این روش به صورت آزمایشی در شهرداری منطقه 6 به اجرا درآمده است و از ابتدای نصب سیستمهای مکانیزه در شهرداری تهران، فیشهای صادره پس از وصول در شعب بانکها به تفکیک شماره حساب مربوطه، طی اسناد داخلی بانک «شیفریه» به بانک مادر ارسال و پس از ثبت در حسابهای مختلف شهرداری در کیسه های بزرگ جهت تفکیک و پاسخ به سیستم درآمد مالی به اداره کل درآمد ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: روش مکانیزه ورود اطلاعات دریافتی دارایی، مزایایی از جمله تصریع در پاسخگویی و صدور مفاصاحسابهای شهروندان با تبدیل پروسه زمانی 30 تا 100 روز به یک تا حداکثر دو روز، جلوگیری از ثبت دریافتهای تکراری و خطاهای انسانی به منظور افزایش دقت در پاسخگویی، شفاف سازی حساب، ایجاد امکان پرداخت قبوض عوارض از طریق بانکهای مختلف، کاهش مسافرتهای درون شهری و جلوگیری از اتلاف وقت و منابع شهروندان است.

این مقام مسئول اظهار کرد: این روش بستر مناسبی را برای پرداخت الکترونیکی کلیه عوارض در آینده نزدیک( از طریق اینترنت، POS- ATM) و سهولت در خدمت رسانی از طریق دفاتر واسطه (دفاتر خدمات الکترونیک) ایجاد می کند.

دکتر پورزرندی در ادامه افزود: بهره مندی شهرداری از سیستم انتقال الکترونیکی، اسناد دریافتی، موجب کاهش مغایرتهای موجود در ترازهای مالی مناطق شهرداری، حذف پانج شیفریه و برگه های دریافت به صورت دستی (بالغ بر 4 میلیون برگ در سال)، حذف کد سایر در تراز و گزارشهای درآمدی، پیشگیری از جعل فیشهای رویتی بانکی، تشخیص و رفع مغایرتهای آمار ادارات درآمد و حسابداری مناطق،‌ تسهیل و تسریع در پیگیری مغایرتهای احتمالی بانکی و دسترسی مدیریت ارشد شهرداری به گزارشهای کلیه منابع درآمدی در حداقل زمان ممکن می شود.

کد خبر 4036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز