همشهری آنلاین: الیاس علی‌اکبری مدال طلا و جعفر پهلوانی مدال نقره مسابقات کوراش جایزه بزرگ ازبکستان را به خود اختصاص دادند.

Aliakbari

مسابقات جایزه بزرگ ازبکستان 1 و 2 اردیبهشت با حضور مدعیان کوراش در 4 وزن، طبق روال هرساله در این کشور با حضور بیش از 150 ورزشکار از 30 کشور دنیا برگزار شد. از ایران سه کوراش‌کار (الیاس علی‌اکبری در وزن 81، محمد ملک‌محمدی در وزن 90 و جعفر پهلوانی در وزن مثبت 90 کیلوگرم) به مربیگری و سرپرستی آقای خسرو دلیر، سرمربی تیم ملی کوراش، عازم این مسابقات شدند.

الیاس علی‌اکبری حریفان خود را طی پنج مسابقه با اقتدار پشت سر گذاشت و نشان طلا را برای کشورمان به ارمغان آورد.

وي در مسابقه اول حریفی از فرانسه را از پیش رو برداشت و در رقابت دوم بر کوراش‌کاری از چین تایپه پیروز شد و سپس در مبارزه سوم نماينده کره و بعد از آن کوراش‌کار تاجیکستانی را مغلوب کرد و در یک مبارزه دیدنی در فینال با حریف قدر ازبکي روبرو شد و او را نیز از پیش رو برداشت و طلایی شد و با اقتدار بر سکوی اول این رقابت‌ها ایستاد.

جعفر پهلوانی در فینال با قبول شکست از حریف ازبک به مدال نقره بسنده کرد و به ‌این ‌ترتیب از سه نفر اعزامی به این رقابت‌ها، تیم ایران با یک طلا و یک نقره به کار خود پایان داد.

لازم به ذکر است الیاس علی‌اکبری پیش ‌از این نیز در مسابقات آسیایی هندوستان در سوم فروردین مقتدرانه صاحب گردن‌آویز طلا شده بود و با طلای مسابقات جایزه بزرگ ازبکستان، این دومین مدال خوش‌رنگی است که در سال جدید از میادین بین‌المللی به ارمغان می‌آورد.

 

کد خبر 403585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha