چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرجو ماتارلا رئیس جمهوری ایتالیا رئیس مجلس سنا را مامور خارج کردن این کشور از بن بست سیاسی و رایزنی برای تشکیل یک دولت جدید کرد.

 رئیس سنا مامور خارج کردن ایتالیا از بن بست سیاسی شد

به گزارش ایرنا، پس از آنکه هیچ یک از احزاب و ائتلاف های سیاسی ایتالیا در انتخابات 13 اسفند گذشته موفق به کسب حد نصاب آرا (40 درصد) برای رسیدن به اکثریت لازم برای تشکیل دولت نشدند، این کشور وارد بن بست سیاسی شد.

پس از گذشت 45 روز از انتخابات پارلمانی ایتالیا و ورود این کشور به بن بست سیاسی، رئیس جمهوری ایتالیا روز چهارشنبه پس از احضار خانم «ماریا الیزابتا البرتی کازلاتی» رئیس مجلس سنا به کاخ ریاست جمهوری، وی را مامور رایزنی با احزاب سیاسی این کشور جهت خارج کردن ایتالیا از بن بست سیاسی و تشکیل دولت جدید کرد.

بدین ترتیب رئیس جمهور ایتالیا پس از دو دور رایزنی بی نتیجه با احزاب و شخصیت های سیاسی سرانجام تصمیم خود را اتخاذ کرده و دو روز وقت (تا روز جمعه) برای انجام ماموریت جدید به رئیس سنا داد.

اکنون باید دید که آیا رئیس مجلس سنا با ماموریت جدید خود خواهد توانست در این مسیر گره های میان احزاب برای کسب اکثریت پارلمانی لازم جهت تشکیل دولت را باز و ایتالیا را از بن بست سیاسی خارج کند یا خیر. گفته می شود که تمام احزاب در خصوص ماموریت جدید رئیس مجلس سنا توافق دارند.

در انتخابات اخیر ایتالیا، جنبش پنج ستاره به رهبری 'لوئیجی دی مایو' با کسب 32.5 درصد آرا برای مجلس نمایندگان و 32.1 درصد برای سنا، بیشترین آراء را به خود اختصاص داد و به دنبال آن ائتلاف راست میانه به ریاست 'متئو سالوینی' با کسب 36.96 درصد آرا برای مجلس نمایندگان و 37.48 درصد برای سنا و در نهایت ائتلاف چپگرای میانه به ریاست 'متئو رنتزی' با کسب 23.03 درصد آراء برای مجلس نمایندگان و 23.10 درصد در سنا قرار دارند.

کد خبر 403096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha