مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

سیدمحمد فخار - خبرنگار: مهم‌ترین موضوعی که در دوران مدیریت شهری جدید در حمل ونقل تاکسی‌محور دنبال می‌شود، مدرن‌سازی‌ تاکسیرانی در تهران است.

به گزارش همشهری، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در نشست خبری درخصوص مدرن‌سازی ناوگان تاکسیرانی 4گام بر شمرد که طی آن قرار است از سال‌جاری پایتخت‌نشینان به مرور شاهد ناوگان به‌روز شده و مدرن تاکسی باشند. آنگونه که وی گفته، سازمان تاکسیرانی تهران با شهروندان همواره در تعامل است و شهروندان تاکسیرانی را یک حوزه اثرگذار می‌دانند.

بنابراین این حوزه در بحث اجتماعی و فرهنگی اثرگذاری بسیار بالایی دارد چراکه تاکسی‌های هر شهر، المان و هویت آن شهر محسوب می‌شوند. در این زمینه هر چقدر خدمات تاکسی متنوع‌تر و مناسب‌تر باشد اثر بهتری در ذهن مسافر و شهروندان می‌گذارد. آنچه در تهران شایسته و بایسته است باید در حوزه تاکسیرانی بسیار متفاوت‌تر باشد. آنگونه که دیروز اعلام شد، از برنامه مدرن‌سازی تاکسی‌های پایتخت به‌زودی رونمایی می‌شود. مدرن‌سازی ناوگان و خدمات تاکسیرانی تهران در 4محور اصلی متمرکز است.

نخست مدرن‌سازی‌ تاکسیرانان، دوم خصوصی‌سازی‌ ناوگان، سوم کیفی‌سازی‌ تاکسی‌ها و چهارم ارتقای جنس خدمات. در این مسیر قرار است در سال‌جاری نظام رتبه‌بندی برای تاکسیرانان تعیین شود. از دیگر خبرهای دیروز، تولید خودروهایی با کاربری ویژه تاکسی در تهران بود. این مسئله در وزارت کشور مطرح شده تا خودروهایی با کاربری ویژه تاکسیرانی تولید شوند.

در این مسیر اضافه شدن ناوگان پاک برای تهران نیز در دستور است تا هم کیفیت هوا بهبود پیدا کند و هم فرهنگسازی‌ استفاده از خودروهای هیبریدی مورد اقبال قرار گیرد. در سال گذشته 4500تاکسی نوسازی شده‌اند اما امسال 10هزار تاکسی جدید در صف نوسازی هستند. از سویی در موضوع تاکسی‌های اینترنتی 2موضوع ارتقای امنیت مسافران و دریافت کرایه قانونی مورد تأکید است. درباره تاکسی‌های ون که سال‌هاست با فرسودگی مواجه هستند، از اسفند96و بعد از 10سال، نوسازی ناوگان آغاز شده و مالکان آنها می‌توانند با 12میلیون تومان آورده نقد ون فرسوده را نو کنند.

براساس قرارداد جامع با وزارت کشور و وزارت صنعت باید 90هزار تاکسی در کشور نوسازی شوند که این کار در تهران در نیمه راه قرار دارد. حدود 8هزار تاکسی به‌طور سالانه باید در تهران نوسازی شوند. بنابراین اولویت این موضوع نباید در بین مسئولان از بین برود. براساس آمار رسمی سازمان حمل‌ونقل ترافیک، 4.2میلیون سفر روزانه در تهران با تاکسی انجام می‌شود که حدود 22درصد کل سفرها اعلام شده است. از این نظر تاکسیرانی تهران، بزرگ‌ترین در خاورمیانه است. موضوع آخر اینکه کرایه تاکسی 97قرار است در جلسه سه‌شنبه شورای شهر تعیین شود اما متوسط افزایش کرایه در 680خط تاکسیرانی تهران، 12درصد است.

کد خبر 403009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha