همشهری آنلاین: با آغاز ایام شهادت امام کاظم (ع) طی دو روز گذشته و تاکنون میلیون‌ها نفر با پای پیاده وارد کاظمین شده‌اند.

کاظمین

به گزارش ایرنا، شیخ عدی کاظمی، معاون دبیرکل و سخنگوی آستان قدس کاظمی گفت: طی دو روز گذشته میلیون‌ها نفر از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پس از پیاده‌روی از نقاط مختلف شهر بغداد و مناطق دیگر عراق وارد کاظمین شدند.

وی پیش‌بینی کرد تعداد زائران حرم کاظمین امسال به ده میلیون زائر محلی برسد.

کاظمی گفت که هنوز آماری از تعداد زائران خارجی شرکت‌کننده در این مراسم وجود ندارد.

این مقام مسوول همچنین از نقش نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشدالشعبی) در اجرای موفق طرح حفظ امنیت این مراسم میلیونی تقدیر و تشکر کرد.

کاظمی افزود: به دلیل ثبات امنیتی که با اجرای طرح‌های ویژه با هماهنگی و همکاری وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه به دست آمده است، زیارت امسال رونق بیشتری به خود گرفته است.

وی تاکید کرد که همکاری و هماهنگی بالا میان سازمان الحشدالشعبی و نیروهای داوطلب آن در زمینه‌های حمل و نقل، لجستیکی، آموزشی و راهنمایی در موفقیت اجرای این زیارت تاثیر داشته است.

همه ساله همزمان با سالگرد شهادت موسی بن جعفر (ع)، میلیون‌ها زائر عاشق از مسیرهای دور و نزدیک پیاده به سوی مرقد آن امام بزرگوار می‌روند و همچنین عاشقان خدمت به زائران اهل بیت نیز با برپایی موکب‌های مختلف در سرار مسیر از زائران پذیرايی و استقبال می‌کنند.

کد خبر 402566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha