همشهری‌آنلاین: نشریه آمریکایی نیویورکر گزارش داد نخست‌ وزیر لبنان روزهایی که در عربستان توسط مقام‌های سعودی بازداشت شده و امکان بازگشت او به لبنان فراهم نبود، بارها سیلی خورد.

نشریه آمریکایی نیویورکر به نقل از دو افسر پیشین آمریکایی که همچنان در منطقه به عنوان مستشار یا در فعالیت‌های دیگر مشغول هستند، در مقاله‌ای با عنوان "تلاش امیر عربستانی برای ساخت مجدد خاورمیانه" نوشت: " به محض این‌که سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان وارد ریاض شد، توسط عربستانی‌ها بازداشت شد. او بر روی صندلی گذاشته شد و چندین بار از سوی عربستانی‌ها به حريري سیلی زده شد.

دکستر فلکنز که این مقاله را در نیویورکر نوشته است، این مساله را در قالب مقاله‌ای طولانی مطرح کرده که در آن به سیاست‌های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و جارد کوشنر، داماد رئیس‌جمهور آمریکا و تحولات منطقه پرداخته است.

به گزارش ایسنا به نقل از القدس العربی، فلکنز به این امر اشاره کرد که حریری در فیلم ویدئویی که در آن استعفای خود را در ریاض از شبکه رسمی عربستان "العربیه" اعلام کرد، خسته به نظر می‌رسید که این مساله به گفته‌ها مبنی بر این‌که او مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به حريري سیلی زده شده است، دامن می‌زند.

فلكنز در این مقاله گفته است، حریری زمانی که برای دیدار با بن سلمان فراخوانده شد، فكر می‌کرد که به گرمی از سوی خاندان حاکم در عربستان از او استقبال شود.

فلکنز از معاون حریری نقل کرد که نخست‌وزیر لبنان بر این باور بود که مشکلاتش با محمد بن سلمان در این دیدار حل می‌شود.

کد خبر 401952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha