وزیر کشور با اشاره به اینکه پایه شبکه نظم اجتماعی و خدمات اجتماعی پلیس است، اظهار داشت: کسی حق ندارد قانون را سلیقه‌ای اجرا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی که در همایش معاونان عملیات نیروی انتظامی سخن می‌گفت، افزود: نیروی انتظامی به عنوان مجری و حافظ قانون موظف است تا قانون را همیشه به نفع مردم تفسیر کند و نباید قانون وسیله سختگیری برای مردم باشد.

وزیر کشور در این همایش با بیان اینکه نباید اجازه دهیم قانون متزلزل شود افزود: قانونگذار دست ما را باز گذاشته است تا با کسانی که هنجارشکن هستند و موجب بی نظمی می شوند برخورد کنیم.

وزیر کشور پلیس را مظهر نظم، اقتدار و انضباط اجتماعی و قانون را مبنای تحقق این امر دانست و افزود: دیگران باید بدانند که نیروی انتظامی نه یک قدم از قانون فراتر خواهد رفت و نه یک قدم پا عقب تر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: ما کاری به تحلیل نداریم هر کسی مجاز است تحلیل کند و بگوید رفتاری که انجام می شود مفید است یا مفید نیست اشکالی ندارد، اما کسی نمی تواند به نیروی انتظامی بگوید این کار را نکن چون پیامد اجتماعی دارد هیچ کسی حق دستور ندارد.

وزیر کشور افزود: هر کسی بخواهد بگوید این موضوع برای جامعه مفید نیست ، این موضوع را در قانون حل کند. پورمحمدی با بیان اینکه سیستم پلیس 110 آثار فوق‌العاده و گسترده ای در نظم و نظام جامعه دارد ادامه داد: مدیریت حوادث و ارائه خدمات اجتماعی پایه اش پلیس است.وزیر کشور با اشاره به این که باید پلیس برای حوادث برنامه داشته باشد ، گفت : میزان جرایم در کشور کاهش یافته است اما باید بیشتر تلاش کرد تا جامعه از آسیب‌ها در امان باشد.

سال 86 یکی از سال‌های حساس برای پلیس بود

جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز با اشاره به تلا‌ش‌ها و خدمات نیروی انتظامی در ایجاد آسایش برای جامعه گفت: ما حتی یک لحظه از برقراری نظم و امنیت در کشور و مبارزه با تروریسم و ناامنی غفلت نخواهیم کرد.

سردار حسین ذوالفقاری جانشین فرمانده نیروی انتظامی در این همایش افزود: سال 86 با توجه به مجموعه عوامل داخلی و خارجی که برآورد شده می تواند تاثیر گذار در امنیت کشور و یکی از سال‌های حساس و پرکار برای پلیس به عنوان نوک پیکان برقرار کننده امنیت داخلی مطرح با‌شد.

وی به موضوعات داخلی و خارجی از جمله پرونده هسته ای و جریان‌هایی که در منطقه خاورمیانه رخ داد و برنامه‌هایی که دشمنان برای اخلال در امنیت داخل کشوراجرا کردند، اشاره کرد و گفت: هیچ زمانی مثل سال 86 نداشتیم که از نظر عملیات روانی و تبلیغات، تحریم، تهدید به این میزان باشد.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: بسیار واضح و روشن است که اگر ناامنی در منطقه به وجود آید هیچ قوم و مذهبی از آن سود نخواهد برد.

کد خبر 40192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز