همشهری آنلاین: علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به اخبار اخیر در خصوص فیلترینگ تلگرام با اظهار جمله " فیلترینگ تلگرام، ابزار بازی با روان مردم" به نکاتی اشاره کرد.

علیرضا رحیمی

به گزارش كانال تلگرامي جماران، رحيمي نوشت:

خبر فیلتر شدن تلگرام تا پایان ماه جاری از سوی مرجع مسئولی بیان نشده و بیش از اینکه بار خبری داشته باشد تاثیر آشفته سازی روانی و ایجاد نگرانی در بین مردم داشته است.

فیلترینگ تلگرام با هدف تامین فضای بیشتر و ایجاد انحصار برای شبکه‌های اجتماعی ایرانی با ابزار اخراج و فیلترینگ سایر شبکه‌ها از جمله تلگرام، خارج از قواعد رقابت سالم بوده و صرفا به بی‌اعتمادی بخش قابل توجهی از مردم منجر می‌شود.

بنظر می‌رسد پس از حوادث دیماه ۹۶ حساسیت سیاسی و امنیتی نسبت به تلگرام بیش از حد واقعی آن بزرگنمایی شده است.

در شرایطی که تلگرام به یک ضرورت در مناسبات اجتماعی مردم از همه تفکرات و سلائق فکری تبدیل شده است اخبار ضد و نقیض از مراجع غیر مسئول و سکوت مراجع مسئول بازی کردن با روان مردم و تضعیف اعتماد عمومی است.

سروش و سایر شبکه‌های مجازی به موازات رسانه ملی بی‌وقفه و محدودیت در حال فعالیت هستند و افزایش مصنوعی و حبابی مخاطبان با اهرم بستن فضای رقابت، خدمتی به شهروند ایرانی بشمار نمی‌رود.

بجای ایجاد انحصار بلاوجه برای شبکه‌های داخلی باید تقویت اعتماد مردم و شهروندان اولویت اول در مراجع تصمیم‌گیر باشد.

در رقابت تلگرام و سروش مهمترین عامل تعیین کننده در موفقیت آنها استقبال مخاطبان و مردم است نه انحصار و فیلترینگ و اخراج یکی بنفع دیگری.

کد خبر 401714

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha