جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: "اوجینو اسکالفاری" موسس روزنامه "لارپوبلیکا" ایتالیا روز پنج‌شنبه با انتشار مقاله‌ای درباره گفتگویش با پاپ فرانسیس درباره جهنم جنجال‌برانگیز شد.

پاپ فرانسیس

به گزارش جماران به نقل از وب‌سايت "فاكس‌نيوز"این روزنامه‌نگار " آتئیست" در مطلبی به نقل از پاپ مدعی شد که جهنم وجود ندارد؛ ادعایی که با واکنش واتیکان مواجه شد و واتیکان با تکذیب این مطلب گفته که اسکالفاری برداشت‌های خود را از نظرات پاپ را منتشر کرده است.

اسکالفاری در مطلب دیروز (پنجشنبه 9 فروردين) خود نوشته که از پاپ فرانسیس پرسیده: روح های بد به کجا خواهند رفت؟ و پاپ در جواب گفته ارواحی که توبه کنند از سوی خداوند بخشیده می‌شوند و ارواحی که توبه نکنند ناپدید خواهند شد.

این روزنامه‌نگار ایتالیایی سپس نوشته که پاپ به او گفته " جهنمی وجود ندارد و ارواح بد مجازات نمی‌شوند، کسانی که توبه کنند آمرزش خدا را به دست می‌آورند و وارد فضایی روحانی و محترم می‌شوند، اما کسانی که توبه نکنند بخشایشی به دست نمی‌آورند و ناپدید می‌شوند." سپس این روزنامه‌نگار ایتالیایی مدعی شده :" پاپ به من گفت جهنمی وجود ندارد بلکه ناپدید شدن ارواح گناهکار وجود دارد."

واتیکان به این مقاله واکنش نشان داده و طرح ادعای عدم باور پاپ به مجازات ارواح گناهکار در جهنم را رد کرده و در بیانیه‌ای گفته است:" آنچه در این مقاله به چاپ رسیده ، نتیجه برداشت نویسنده است و از سوی پاپ نقل نشده است، بنابراین نقل قول مقاله فوق از زبان پاپ نباید به عنوان عین کلمات بر زبان آمده پدر مقدس- پاپ- در نظر گرفته شود."

کد خبر 401669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha