همشهری آنلاین: در حال حاضر هفته‌ای ۱۰۰ پرواز از ایران به ترکیه صورت می‌گیرد که گاه عدم توجه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برای دریافت مجوز پرواز‌های فوق‌العاده از طرف ترک باعث بروز تاخیر در پرواز می‌شود.

فرودگاه امام

به گزارش فارس، روز گذشته (چهارشنبه 8 فروردين) برخی پروازهای فوق‌العاده به مقصد ترکیه، به‌ علت نداشتن مجوزها از سوی سازمان هواپیمایی کشور مقصد، دچار مشکل شده و مسافران به دلیل این اختلاف در صدور مجوز پروازهای فوق‌العاده دچار مشکل شده‌اند.

شرکت‌های هواپیمایی به‌علت افزایش تقاضای سفر به ترکیه در ایام نوروز، مبادرت به برقراری پروازهای فوق‌العاده در این مسیر کرده‌اند که پس از اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری ایران نسبت به فروش بلیت پروازهای فوق‌العاده در این مسیر اقدام کردند و ظاهراً انتظار داشتند، طبق روال همیشگی مجوز این پروازهای فوق‌العاده از کشور مقصد نیز صادر شود، اما به دلیل عدم همکاری سازمان هواپیمایی کشوری ترکیه در صدور مجوز برای این تقاضای فوق‌العاده، برخی از این پروازها دچار تأخیر و موجب سرگردانی مسافران شد.

رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در این باره گفت؛ شرکت‌ها برای انجام هر پروازی باید مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری مبدا و سازمان هواپیمایی کشوری مقصد داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هفته‌ای 100 پرواز بین ایران و ترکیه انجام می‌شود و در این باره مشکلی نداریم.

وی با رد هرگونه اختلاف بین سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ترکیه گفت: همان‌گونه که عنوان شد پروازها بین ایران و ترکیه برقرار است، اما برخی از شرکت‌های هواپیمایی در برقراری پروازهای فوق‌العاده پس از اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری ایران متأسفانه نسبت به اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشور ترکیه اقدام نکردند که این امر موجب بروز مشکلاتی برای شرکت‌های هواپیمایی شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ضرورت دارد شرکت‌های هواپیمایی در برقراری پروازهای فوق‌العاده نسبت به اخذ مجوز از شرکت‌های هواپیمایی مبدا و مقصد اقدام کنند.

روز چهارشنبه 8 فروردين، به‌علت وجود برخی ناهماهنگی‌ها در اخذ مجوز پروازهای فوق‌العاده مسافران برخی شرکت‌های هواپیمایی در مسیر ایران ـ ترکیه نظیر آسمان، زاگرس و آتا دچار مشکل شده‌اند که در این باره ضرورت دارد شرکت‌های هواپیمایی پاسخ‌گو باشند.

کد خبر 401603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha