سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

رئیس سازمان فرهنگی هنری در آیین گشایش نمایشگاه جایزه ادیان توحیدی گفت: معتقدیم مشکلات امروزجهان، اعم از معضلات اخلاقی، جرایم و گمراهی‌ها، جنگ‌ها و فجایع بشری ماحصل دوری بشر از تعالیم انبیاست.

به گزارش روابط عمومی این سازمان، احمد نوریان اضافه کرد: آنچه در این میان مهم به نظر می‌رسد ایجاد زمینه‌هایی برای بازگشت و رجعت بشر به آموزه‌ها و تعالیم انبیاست.

وی با ذکر اینکه هنرمندان گرانقدر که پیرو ادیان توحیدی هستند می‌توانند با استفاده از زبان هنر و رسانه‌های جهانی در جهت رفع تشنگی بشر و سیراب کردن آنها با معنویت و آموزه‌های دینی گام بردارند، یادآور شد: بسیاری از مسائل و پیچیدگی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جهان معاصر بدین وسیله حل خواهد شد و این قبیل فعالیت‌ها گامی کوچک اما امیدوارکننده در این حرکت عظیم، مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود.

به گفته نوریان، برگزاری جشنواره جایزه ادیان توحیدی فرصت مغتنمی است تا از یک سو، بستر مفاهیم همگرایی و همدلی بین هنرمندان مومن به ادیان الهی به وجود آید و از سویی دیگر رسالت ابلاغ و انتشار پیام انبیا در گستره جهانی که همانا توحید و پذیرش حاکمیت الهی است، در تمامی شئون فردی و اجتماعی بشر   فراهم شود.

وی در پایان پیشنهاد کرد: یک منشور جهانی در خصوص پاسداشت ارزش‌ها و مقدسات ادیان توحیدی توسط هنرمندان تهیه و تصویب گردد و به تمامی جهانیان اعلام شود که پیروان ادیان توحیدی به‌ویژه هنرمندان به حرکات تفرقه‌آمیز حساسیت نشان می‌دهند.

کد خبر 40152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز