همشهری آنلاین: با تشدید رسوایی‌های فیس‌بوک و بی‌احترامی این شرکت به حریم شخصی کاربران، مارک زاکربرگ یک آگهی تمام صفحه در روزنامه نیویورک تایمز چاپ کرد و از آنها عذرخواهی کرد.

Zuckerberg

فارس به نقل از دیجیتال ترندز نوشت: این آگهی عذرخواهی بزرگ و بی‌سابقه در روزنامه‌های وال استریت ژورنال و واشنگتن پست هم به چاپ رسیده است.

نکته‌ای که در این میان مورد توجه ناظران قرار گرفته، این است که فیس‌بوک که بزرگترین شبکه اجتماعی آنلاین دنیا تلقی می‌شود، برای عذرخواهی از کاربران و جلب همراهی افکار عمومی به رسانه‌های چاپی سنتی روی آورده و پیام عذرخواهی خود را از این طریق منتقل کرده است.

zuckerberg-newspaper-apology

چاپ این پیام عذرخواهی به روزنامه‌های آمریکایی محدود نشده و به عنوان مثال در انگلیس در روزنامه‌هایی مانند ساندی تلگراف، ساندی تایمز، ابزرور، دیلی میل و غیره نیز به چاپ رسیده است.

زاکربرگ در این پیام عذرخواهی مسئولیت جمع‌آوری بدون اجازه داده‌های خصوصی 50 میلیون کاربر فیس‌بوک را بر عهده گرفته و فهرستی زمانی از رویدادهای منجر به این حادثه را منعکس کرده است. وی تصریح کرده که همکاری با شرکت متخلف کمبریج آنالیتیکا متوقف شده است.

وی افزوده که فیس‌بوک در مورد این رویداد تحقیق کرده و هزاران برنامه مرتبط با فیس‌بوک را کنترل می‌کند تا از عدم فعالیت‌های مشکوک توسط آنها مطمئن شود. در صورت شناسایی هرگونه برنامه مشکوک و عدم حل مشکل استفاده از برنامه متخلف در فیس‌بوک ممنوع می‌شود.

زاکربرگ همچنین قول داده دسترسی توسعه‌دهندگان به داده‌های کاربران را محدود کند و ابزار مناسبی برای بررسی این موضوعات توسط کاربران در اختیار آنها قرار دهد.

کد خبر 401493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha