دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت سوریه، نظام ترکیه را به نابودی متعمدانه تمدن سوریه و هدف‌گیری آثار باستانی این کشور در جریان عملیان نظامی "شاخه زیتون" در عفرین متهم کرد و اظهار داشت: آنکارا و گروه‌های تروریستی دو روی یک سکه‌اند.

عفرین

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی سوریه سانا در گزارشی اعلام کرد: دولت ترکیه به شیوه گروه‌های تروریستی که به بشریت رحم ندارند و بخش زیادی از آثار باستانی در تدمر و رقه و دیرالزور و حلب و دیگر شهرهای سوریه را نابود کردند از طریق حمله به شهر عفرین آثار باستانی آن را نابود کرده است.

در این گزارش آمده که نیروهای ترکیه و همپیمانان آن‌ها (ارتش آزاد سوریه) تنها به آواره کردن غیرنظامیان از عفرین و سرقت اموال و دارایی‌ها اکتفا نکردند بلکه تمدن و آثار باستانی که قدمت آن به ۳۰۰۰ سال قبل باز می‌گردد را از طرق حمله به مکان‌های باستانی که نامشان در لیست آثار باستانی یونسکو ثبت شده را نشانه گرفتند.

خبرگزاری سانا همچنین اعلام کردند ارتش ترکیه علاوه بر محل باستانی "براد" و ضریح قدیس مار مارون، کنیسه جولیانوس را که قدیمی‌ترین کنیسه‌های جهان است و در قرن چهارم پس از میلاد بنا شده هدف گرفتند.

خبرگزاری سانا در ادامه تصریح کرد: حمله ارتش ترکیه به پایگاه باستانی براد نخستین اقدام این کشور علیه آثار باستانی سوریه نیست بلکه پیش از آن معبد "عین دارة" و مقبره "النبی هوری قورش" و "تل جندیرس" را در عفرین از بین برده بود تا به جهان ثابت شود که دولت ترکیه و سازمان‌های تروریستی دو روی یک سکه هستند و هدفشان نابودی آثار باستانی سوریه و تمدن سوری و محو هویت و تاریخ سوریه است.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای هدف گیری آثار و بناهای باستانی در عفرین توسط ارتش کشورش را تکذیب کرد و گفت اخبار منتشر شده درباره حمله هوایی ترکیه به آثار باستانی براد و کنیسه جولیانوس صحت ندارد.

کد خبر 401401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha