همشهری آنلاین: فرمانده مرزبانی ناجا گفت: امنیت کامل و مطلوبی در مرزهای کشور برقرار است و این خود زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه در این مناطق است.

 قاسم رضایی

به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی در آئین تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی استان اردبیل در سالن ولایت اظهار کرد: این امنیت تمام عیار بستر خوبی را فراهم کرده تا در اکثر مناطق مرزی کشور حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در سالجاری در مجموع وضعیت مطلوبی را از نظر امنیت مرزها و تنش‌های احتمالی پشت سرگذاشته‌ایم، خاطرنشان کرد: هیچ تهدیدی مرزهای کشورمان را در شرایط کنونی متوجه خود نکرده و به نظر می‌رسد در سال آینده نیز افق این امنیت گسترده‌تر و مطلوب‌تر از سالجاری باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: هر از چند گاهی برخی از مرزهای شرقی ما به خاطر تردد قاچاقچیان موادمخدر با مشکلاتی مقطعی روبرو می‌شود ولی در مجموع مرزبانی کشورمان سال آرام و کم‌تهدیدی را سپری می‌کند.

رضایی با بیان اینکه یکی از مرزهای امن کشورمان مرز استان اردبیل با جمهوری آذربایجان است، تصریح کرد: این منطقه مرزی ما جزو مناطق مرزی امن و کم تهدید محسوب می‌شود به طوری که در این منطقه مرزی مطلوب‌ترین شرایط برای مرزنشینان از لحاظ فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری را شاهد هستیم.

وی گفت: این امنیت در سایه تلاش و مجاهدت مرزبانان و مرزنشینان تحقق یافته و ضرورت دارد با توجه به معیشت مناسب مرزنشینان و تلاش جدی آنها برای تقویت حوزه‌های مختلف اقتصادی و اشتغال بتوانیم زمینه‌ساز یک تحول خوب و مطلوب در این حوزه باشیم.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران همچنین به نزدیکی ایام عید و آماده‌باش کامل نیروهای مرزبانی برای خدمت به این ملت در مناطق مرزی اشاره و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در بهترین شرایط امنیتی به عنوان دژی مستحکم و غیرقابل نفوذ محسوب می‌شود و مرزبانی با بصیرت و آگاهی تلاش می‌کند تا با رصد تحرک دشمنان در مناطق مرزی زمینه خنثی کردن این توطئه‌ها را با توانی مضاعف فراهم آورد.

کد خبر 401180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha