پس از زلزله بم حدود یک‌هزار و 700 نفر به مجموع معلولان تحت پوشش بهزیستی شهرستان بم اضافه شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان، با اعلام این خبر افزود: تعداد معلولان تحت پوشش شامل معلولان ذهنی، جسمی، حرکتی، بیماران روانی مزمن، نابینا، ناشنوا و سالمندان قبل از زلزله بم، یک‌هزار و 116 نفر و پس از‌آن به 2 هزار و 799 نفر رسید.

صادق زاده در تشریح جزییات این آمار تصریح کرد: تعداد معلولان ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی بم قبل از زلزله، 16 نفر و پس از آن 244 نفر، تعداد معلولان جسمی ـ‌ حرکتی پیش از زلزله 257 نفر و بعد از آن به 639 نفر رسید. 

وی تعداد خانواده‌های بی‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی پیش از زلزله بم را 625 خانوار اعلام کرد و به ایسنا گفت: پس از زلزله، تعداد خانواده‌های تحت پوشش به دو هزار و 22 خانوار رسیده است. همچنین تعداد کودکان بی‌سرپرست تحت پوشش پیش از زلزله 150 نفر بوده که این رقم پس از آن به یک هزار و 312 نفر رسید.

مدیرکل بهزیستی کرمان تعداد بیماران روانی مزمن قبل از زلزله را 11 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد این بیماران پس از زلزله به 156 نفر افزایش یافت که مسایلی چون از دست دادن خانواده، مال و اموال و غیره از عوامل موثر در افزایش تعداد بیماران روانی مزمن در این شهر است.

وی با اشاره به وجود 798 معلول ذهنی پیش از حادثه بم، گفت: تعداد این معلولان پس از زلزله با افزایش 66 نفری به 864 نفر رسیده است.

صادق‌زاده با اشاره به تعداد مراکز نگهداری و توانبخشی معلولان اذعان کرد: قبل از زلزله در بم مرکز شبانه‌روزی و توانبخشی بیماران ضایعه نخاعی وجود نداشت که پس از زلزله با ایجاد 2 مرکز ویژه، به 100 نفر از معلولان ضایعه نخاعی خدمات ارائه می‌شود.

کد خبر 40112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز