همشهری آنلاین: رائول کاسترو رییس جمهوری موقت کوبا اعلام کرد: فیدل کاسترو از وضعیت مناسب جسمانی برای شرکت در انتخابات پارلمانی ماه آینده برخوردار است.

به گزارش بی بی سی، رائول کاسترو افزود: فیدل روزی دوساعت ورزش می‌کند و در حال بازگرداندن وزن خود به حالت عادی است. رائول کاسترو در سخنانی در شهر سانتیاگو که فیدل کاسترو خود را از آن شهر کاندیدا کرده است، گفت: او ( فیدل) دارای ذهن قوی و سالمی است، و در حال استفاده از تمام توانایی‌های ذهنی خود است.البته او به دلیل مشکلات دچار پاره‌ای محدودیت‌های جسمانی شده است.

برادر جوانتر کاسترو افزود: رهبران کمونیست از تصمیم فیدل کاسترو برای شرکت در انتخابات پارلمانی حمایت می‌کنند.

این سخنان درحالی از سوی رائول کاسترو بیان می‌شوند که هفته گذشته کاسترو در نامه‌ای که از طریق تلویزیون دولتی کوبا قرائت شده بود به طور تلویحی از آمادگی خود برای کناره گیری از قدرت به نفع رهبران جوانتر خبر داده بود.[اشاره تلویحی کاسترو به کناره گیری از قدرت]

کاسترو در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی، مقام ریاست جمهوری را حفظ خواهد کرد. انتخابات پارلمانی کوبا در 20 ژانویه سال 2007 برگزار می‌شود.

فیدل کاسترو در ماه ژوئیه سال 2006 برای انجام عمل جراحی از قدرت کناره گرفت و مقام ریاست جمهوری را به طور موقت به برادرش واگذارکرد.[کاسترو زمام قدرت در کوبا را موقتا به برادرش سپرد]

کد خبر 40108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز