پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

محمد باریکانی: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در آستانه سفرهای نوروزی در کشور از دستور رئیس‌جمهور برای ایجاد سفرهای ارزان‌قیمت در ایام نوروز خبر داد و گفت:

travel

 بنا به تأکید رئیس‌جمهور، قرار شد تا پایان فروردین‌ماه هیچ‌گونه افزایش قیمت در حوزه حمل‌ونقل و اقامت لحاظ نشود و باید از هتلداران و بخش خصوصی به‌دلیل همکاری در این زمینه تشکر کرد.

  • افزایش کیفیت خدمات

به گزارش سازمان میراث فرهنگی، علی‌اصغر مونسان افزود: بوم‌گردی و بناهای تاریخی در دستور کار سفرهای امسال قرار گرفته‌اند که به سفرهای ارزان‌قیمت کمک می‌کنند.
مونسان که در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز۹۷ سخن می‌گفت، افزود: از 2‌ماه پیش ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف آماده کرد. او گفت: کمیته‌های مختلف ذیل این ستاد تشکیل شد و به اهداف مورد نظر در این زمینه دست یافتیم.
وی با بیان اینکه افزایش سطح کیفیت خدمات ازجمله موارد تأکید‌شده در این ستاد بود، به ایمنی در سفر نیز اشاره کرد و گفت:‌ کشور از نظر جاذبه‌های گردشگری چیزی کم ندارد و‌ به همین دلیل به سفرهای حجیم به خارج از کشور نیاز نیست.

  • استراتژی سفر ارزان

ارزان‌سازی سفر استراتژی اصلی دولت برای رونق بخشیدن به رفاه اقتصادی در داخل کشور و مناطق کمترشناخته‌شده است. با این حال رئیس‌جمهور بار دیگر به معاون خود در سازمان میراث فرهنگی تأکید کرده است که تمام تلاش خود را بر ارزان‌سازی سفر ‌در کشور در نوروز 97 متمرکز کند. در این میان، افزایش نرخ ارز و نوسانات اقتصادی ناشی از آن تأثیر زیادی در کاهش سفرهای خارجی داشته و آنطور که دیروز رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات هوایی و مسافرتی ایران اعلام کرد افزایش نرخ ارز، سفرهای داخلی را تا 15درصد افزایش می‌دهد.

  • تجربه سال‌های قبل

نوروز و فصل تابستان مهم‌ترین زمان سفر در کشور است و شرکت‌های خدمات مسافرتی نیز در این دو زمان بیشترین فعالیت کاری و اقتصادی را در کشور تجربه می‌کنند. تعطیلات نوروز در سال‌های گذشته نرخ سفر را چنان افزایش داد که گردشگران نوروزی چاره‌ای جز اقامت در چادرهای مسافرتی در حاشیه جاده‌ها و شهرهای مقصد گردشگری خود نداشتند و همین اقامت چادری به معضلی در صنعت گردشگری ایران تبدیل شد.
حالا با تدابیر جدید دولت قرار است در نوروز 97 خانه‌های تاریخی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی با کمک هتلداران و هتل ‌‌آپارتمان‌ها به یاری گردشگران نوروزی بیایند تا آنها برای اقامت خود در شهرهای مقصد گردشگری هزینه کمتری بپردازند.

  • تخفیف پنجاه درصدی هتل‌ها در برخی مقاصد گردشگری

سازمان میراث فرهنگی، نوروز امسال برای تدارک سفرهای ارزان در کشور در مذاکره با هتلداران موافقت آنها را با تخفیف 10تا 50درصدی در برخی مقاصد گردشگری کشور گرفت. جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد: این تخفیف‌ها شامل همه هتل‌های ایران نمی‌شود و هتلداران خود برای تخفیف‌های نوروزی اقدام می‌کنند. اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز برای تدارک سفر ارزان در کشور مهیا شده‌اند. هزینه اقامت در این اقامتگاه‌ها به‌مراتب کمتر از اقامت در هتل‌هاست. براساس دستور رئیس‌جمهور به رئیس سازمان میراث فرهنگی، همچنین ناوگان حمل‌ونقل هوایی، زمینی، ریلی و دریایی حق افزایش هزینه بلیت برای سفرهای نوروزی را ندارند و بدین‌ترتیب سفرهای داخلی در کشور با هزینه بسیار کمتر از سال‌های گذشته رونق می‌گیرد.

کد خبر 400952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha