سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تاکسین شیناواترا نخست‌وزیر سابق تایلند که سال گذشته براثر وقوع کودتای نظامی از قدرت برکنار شد، اعلام کرد: در حال تصمیم‌گیری برای بازگشت از تبعید است.

به گزارش بی بی سی، شیناواترا ضمن بیان  مطلب فوق در گفت و گو با خبرنگاران در هنگ کنگ افزود که می‌خواهد بی گناهی خود را در قبال اتهامات فساد مالی که از سوی نظامیان به وی زده شده است، ثابت کند.

او که پس از ادعای پیروزی حزبی که از آن در انتخابات پارلمانی تایلند حمایت می‌کرد، سخن می‌گفت، تاکید کرد که قصد ندارد به سیاست بازگردد.البته او گفت که علاقه دارد به عنوان مشاور حزب قدرت مردم به کار مشغول شود:"اگر آن‌ها خواستار شنیدن دیدگاه‌ها و ایده‌های من باشند، آنگاه من دیدگاه‌های خویش را در اختیار آنان می‌گذارم.

شیناواترا مجدداً تاکید کرد: من واقعا می‌خواهم به عنوان یک شهروند عادی به کشورم بازگردم. فعالیت در امور سیاسی دیگر کافی است.

تاکسین شیناواترا افزود که در اواسط ماه فوریه 2008 گزینه‌های بازگشت به تایلند را مورد بررسی قرار خواهد داد.

شناواترا که مالک باشگاه منچستر سیتی انگلیس نیز محسوب می‌شود از زمان برکناری از قدرت به بریتانیا رفته است و در این کشور در تبعیدی خود خواسته زندگی می‌کند.

حزب قدرت مردم که در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده بود قصد دارد، در صورت پیروزی  شیناواترا را به عرصه سیاسی تایلند بازگرداند، ادعا کرده است که در انتخابات اخیر پارلمانی در تایلند از آرای لازم برای تشکیل یک دولت ائتلافی برخوردار شده است.[حامیان تاکسین در آستانه پیروزی در انتخابات تایلند]  

کد خبر 40088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز