همشهری آنلاین: مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: اکثر مناطق به کانون‌های فوق حاد ریزگردها تبدیل شده و در داخل استان بیش از ۴۰۰ هزار هکتار کانون گرد و غبار وجود دارد.

اکثر مناطق خوزستان به کانون‌های فوق حاد ریزگردها تبدیل شده‌اند

به گزارش ایسنا، کیامرث حاجی‌زاده در گردهمایی مسئولان سازمان مدریریت بحران و مدیران کل مدیریت بحران سراسر کشور که امروز (یکشنبه 20 اسفند) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان یک استان نیست بلکه یک کشور است و با جمعیتی حدود پنج میلیون نفر و گستره 6.4 میلیون کیلومتر مربع، مهد تولید انرژی و سدها است و استانی با این مشخصه‌ها به طور قطع بحران‌های بزرگی را می‌بیند.

وی با اشاره به این سخن امام (ره) که خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد، افزود: وقتی زخمی بر پیکره خوزستان وارد شود، بر کل پیکر ایران اسلامی زخم وارد می‌شود و این روزها حال خوزستان در اثر گردوخاک خوب نیست.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: قرار بود پس از استان‌های شمالی، از لحاظ حاصلخیزی و سرسبزی و جلگه‌ای هموار نام استان خوستان برده شود اما امروز پس از وقوع خشکسالی‌ها و مشکلاتی که کشورهای مرزی ما دارند، باید بگوییم خوزستان حال خوبی ندارد.

حاجی‌زاده با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از سال گذشته در خصوص مقابله با گرد و غبار به طور جدی پای کار آمده است، گفت: استاندار خوزستان و مدیران دستگاه‌های ستاد بحران استان بسیج شده‌اند تا مصوبه‌ای که در دولت برای خوزستان گذاشته شد را به اجرا گذاشته و گوشه‌ای از زخم‌های استان را التیام ببخشند.

کد خبر 400649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha