شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد تعداد آوارگان عراقی در اردوگاه‌هایی که به دلیل درگیری‌ها به آن جا پناه آورده‌اند، به بیش از ۲.۳ میلیون تن می‌رسد.

سازمان بین‌المللی مهاجرت در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد آوارگان عراقی که به مناطقشان بازگشته‌اند تاکنون به بیش از ۳.۵ میلیون تن رسیده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که پاسخ‌گویی به نیازهای این آوارگان از اولویت‌های اصلی این سازمان در حال حاضر است.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، سازمان مذکور همچنین اعلام کرد: در مجموع ۲۶.۷ میلیون دلار برای تامین فوری مایحتاج بیش از ۷۰۰ هزار عراقی در سرتاسر این کشور از جمله آوارگان و افزاد بازگشته در نظر گرفته شده‌است.

طبق گزارش این بیانیه، نیاز مبرم و فوری‌ای به فراهم کردن کمک‌های انسانی و حمایت از افراد بازگشته از طریق بازسازی زیرساخت‌های اجتماعی، بهداشتی، مسکونی وجود دارد تا این افراد بتوانند زندگی‌شان را مجددا آغاز کنند.

دولت عراق پیشتر متعهد به بازگرداندن اکثر آوارگان به مناطق‌شان قبل از فرارسیدن زمان انتخابات پارلمانی  در ۱۲ ماه مه میلادی(22 ارديبهشت) شده بود تا بتوانند در این انتخابات شرکت کنند و رای بدهند.

در همین راستا، هیئت سازمان ملل در عراق (یونامی) اعلام کرد که ماهانه حدود ۱۰۰ هزار آواره به مناطق‌شان در داخل عراق بازمی‌گردند

کد خبر 400484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha