گروه بورس: در حالی که مسئولان بورس تهران از تعویق دوباره در عرضه سهام شرکت پتروشیمی فن‌آوران خبر می‌دهند، معاون سازمان خصوصی از تعیین تاریخ دقیق عرضه این سهام در هفته آینده خبر داد.

اسماعیل غلامی، معاون سازمان خصوصی‌سازی درباره عرضه سهام شرکت پتروشیمی فن‌آوران در بورس گفت: هفته آینده نشست هیأت عالی واگذاری برگزار خواهد شد و در این نشست تاریخ دقیق و  نهایی عرضه سهام شرکت پتروشیمی فن‌آوران در بورس مشخص می‌شود.

وی افزود: در این جلسه وضعیت واگذاری شرکت نفتی پتروشیمی رازی، پتروشیمی امیرکبیر و شرکت تولید و مهندسی تجهیزات توربین جنوب مشخص می‌شود.

وی تأکید کرد: سهام این 3 شرکت در قالب مزایده و سهام پتروشیمی فن‌آوران از طریق بورس عرضه خواهد شد.

تاخیر در عرضه

از سوی دیگر خبر می‌رسد: عرضه پنجمین شرکت مشمول اصل 44 قانون اساسی به دلیل تاخیر نظر حسابرس در صورت‌های مالی برای چندین بار به تعویق افتاد.

محمدابراهیم قربانی فرید ـ کارگزار عرضه کننده پتروشیمی‌ فن آوران ـ در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: عرضه این شرکت به دلیل تاخیر نظر حسابرس در صورت‌های مالی سه شنبه این هفته صورت نمی‌گیرد و تا دریافت نظر حسابرس زمان عرضه آن مشخص نیست.

دلیل تعویق

علی رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس هم  در گفت‌و گو با فارس گفت: پتروشیمی فن‌آوران هر چند نسبت به ارائه اطلاعات 6 ماهه حسابرسی شده اقدام کرده اما هنوز بودجه حسابرسی سال 86 را به شرکت بورس ارائه نکرده است.

وی ادامه داد: مدیرعامل این شرکت ابراز داشته که بودجه سال 86 در این هفته به سازمان حسابرسی ارسال شده است.

واگذاری شرکت‌های نفتی

به گزارش موج، علی کاردور رئیس اصل 44 درشرکت ملی نفت هم در دومین همایش سالانه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به واگذاری 21 شرکت نفتی، گفت: تعدادی از این شرکت‌ها از طریق بورس و برخی از آنها هم به صورت مزایده‌ای به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

وی همچنین از واگذاری تمامی شرکت‌های خدماتی تا پایان سال 88 و واگذاری کلیه شرکت‌های مادر صنعت نفت تا سال 1393 خبر داد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث خصوصی‌سازی آزاد سازی قیمت محصولات و خوراک بوده که تاکنون این مسئله به طور کامل تکمیل نشده است.

به گفته او مجموع شرکت های واگذار شده به بخش خصوصی تا پیش از ابلاغیه مقام معظم رهبری حدود 7/1 میلیارد دلار بوده که در قالب برنامه‌های اول، دوم و سوم توسعه به بخش خصوصی و یا صندوق‌های بازنشستگی انجام شده‌است.

کد خبر 40038

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز