همشهری آنلاین: فواد معصوم رییس جمهور عراق گفت: دولت و ملت عراق نقش ایران در مقابله با گروه های تروریستی و داعش را فراموش نخواهند کرد.

فواد معصوم - جهانگیری

به گزارش ایرنا رییس جمهور عراق در دیدار اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با وی با تاکید بر روابط تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور ایران و عراق گفت: عراق حمایت ایران از عراق در مقابله با گروه های تروریستی و داعش را فراموش نکرده و امروز نیز در دوره بازسازی نیازمند این همکاری هستیم.

فواد معصوم با اشاره به زمینه های بسیار برای همکاری اقتصادی دو کشور گفت: عراق از سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران در طرح ها و پروژه های اقتصادی استقبال می کند و خواهان ایفای نقش پر رنگ تر بخش خصوصی ایران در این زمینه است.

وی همکاری با کشورهای دوست و همسایه را اولویت بغداد توصیف و تاکید کرد: روابط دو کشور براساس منافع مشترک بنا شده است و اطمینان می دهیم که عراق در هیچ اقدامی علیه همسایگانش مشارکت نخواهد کرد.

رییس جمهور عراق با اشاره به مذاکرات انجام شده در حوزه مسائل اقتصادی،‌بانکی و آب و هوا گفت: ما خواهان استفاده از تجربیات ایران برای حل مشکلات هستیم.

فواد معصوم بر حفظ وحدت ملت عراق در برهه کنونی تاکید کرد و آن را عاملی مهم برای عبور از مشکلات و حفظ یکپارچگی عراق دانست.

کد خبر 400347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha