چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان یک موزه در استرالیا می‌گویند: یک پیام مکتوب در بطری شیشه‌ای متعلق به ۱۳۲ سال پیش در یکی از سواحل استرالیای غربی به صورت تصادفی پیدا شده است.

پیامی که ۱۳۲ سال بعد به ساحل رسید

به گزارش ایرنا از شبکه "ای بی سی" استرالیا این پیام مکتوب در بطری توسط تعدادی از افراد محلی دراین ساحل پیدا شده است.

این بطری مستطیل شکل در ماه گذشته درتپه‌های ماسه‌ای در نزدیکی جزیره 'وج' حدود 160 کیلومتری شمال بندر پرث در استرالیای غربی در حالیکه نیمه مدفون بود یافته شده است.

یک گروه شش نفره از غواصان هنگام استراحت این بطری را که درابتدا به نظر می‌رسید زباله دریایی است، در سواحل جزیره وج استرالیا پیدا کردند.

مسئولان محلی می‌گویند هفته‌های طول کشیده است تا با استفاده از نرم افزارهای مختلف و اقدامات کارشناسان، بخشی از متن نامه داخل بطری ترجمه شود.

متخصصان ترجمه یک موزه دراسترالیا سرانجام دریافتند که این بطری از یک کشتی آلمانی در 132 سال پیش به داخل اقیانوس هند پرتاب شده است.

طبق این گزارش، نامه درون این بطری که به نظر می‌رسد برای اولین بار پس از رها شدن در آبهای اقیانوس هند خوانده می‌شود، به زبان آلمانی نوشته شده است.

این پیام دریایی که براساس تاریخ امضای ان متعلق به 12 ژوئن 1886 میلادی است، برای نگهداری به موزه استرالیای غربی سپرده شده است.

'راس اندرسون' معاون باستان شناسی دریایی این موزه گفت: برای اظهار نظر دقیق درمورد محتوای کامل نامه و قدمت دقیق آن با همکاران خود در هلند و آلمان در حال مشورت هستیم.

نامه نگاری با بطری و رها کردن آن در آبهای دریا و اقیانوس‌ها یکی از عادات مرسوم دریانوردان قدیم این پهنه‌های آبی بوده که به علل مختلف از جمله سرگرمی و یا درخواست کمک انجام می‌شد.

کد خبر 400277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha