همشهری آنلاین: دبیر کمیته اصل 44 پالایشگاه تبریز گفت: مدارک لازم درباره عرضه سهام پالایشگاه تبریز ارائه شده و منتظر اعلام زمان برای کشف قیمت هستیم.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی اصل 44، مخلوقی با اعلام این مطلب گفت: مشکل عمده در واگذاری‌ها عدم تطبیق قوانین با وضعیت فعلی واگذاری‌ها است.

وی افزود: قرار است سرمایه‌گذاران اصلی در مدت زمان باقی‌مانده پیش از واگذاری پالایشگاه تبریز، با بازدید از این پالایشگاه با اطمینان خاطر اقدام کنند.

دبیر کمیته اصل 44 پالایشگاه تبریز درباره موانع و چالش‌های واگذاری‌ها اظهار داشت: مشکل عمده، عدم تطابق قوانین با وضعیت فعلی است که با تعدیل آن، به شرایط مناسب می‌رسیم.

وی درباره خلا قانونی پالایشگاه تبریز گفت: در بخش نیروی انسانی، خدمات، فناوری اطلاعات و بهداشت و درمان و موارد مشابه نگرانی‌هایی وجود دارد که با گذار از مرحله سخت واگذاری حل خواهد شد.

مخلوقی با اشاره به انحصارهای موجود در مجموعه‌های نفتی یادآور شد: تأمین، تحویل و فروش فرآورده‌های پالایشگاه به صورت دولتی است و قبل از واگذاری‌ها باید هماهنگی‌های مناسب صورت گیرد.

دبیر کمیته اصل 44 پالایشگاه تبریز در باره نحوه مدیریت پالایشگاه تبریز پس از واگذاری گفت: باید کمیته سه جانبه‌ای به منظور فروش بلوکی سهام با تعداد زیاد و سرمایه‌گذاری عمده که معنی واقعی بخش خصوصی را تحقق می‌بخشد تشکیل شود.

پالایشگاه تبریز در سال ۱۳۵۶ راه‌اندازی شده است و محصولاتی چون گاز مایع، بنزین، بنزین سوپر و نفت سفید تولید می‌کند؛ از ویژگی‌های این مجموعه همجواری آن با کشورهای همسایه و استفاده از تجهیزات انتقال بین المللی تولیدات است.

کد خبر 40009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز