همشهری آنلاین: ارتش آلمان قرار بود فعالیت‌های خود در افغانستان را مدت‌ها پیش به پایان برد و از این کشور خارج شود، اما این هدف حاصل نشد. حال آلمان می‌خواهد شمار نیروهایش را در این کشور افزایش دهد و به ۱۳۰۰ نفر برساند.

آلمان درصدد افزایش سربازان خود در افغانستان است

به گزارش دويچه وله، به نظر می‌رسد خانم اورزولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان، در نظر دارد شمار نظامیان این کشور در افغانستان را به‌طرز چشمگیری افزایش دهد. به گزارش خبرگزاری آلمان قرار است در آینده ۱۳۰۰ نظامی آلمان، که حدود ۳۰ درصد بیش از شمار کنونی نظامیان آلمانی در این کشور هستند، در طرح آموزشی ناتو در افغانستان شرکت داشته باشند.

افزایش نظامیان آلمان در افغانستان به این دلیل است که طالبان بار دیگر در این کشور قدرت گرفته و فعالیت‌های جریان تروریستی "دولت اسلامی" نیز به شدت توسعه می‌یابد. سهمیه سربازان آلمانی در افغانستان ۹۸۰ نفر است و در حال حاضر ۹۶۳ سرباز آلمانی در این کشور فعالیت می‌کنند.

  • افزایش ۳۰۰۰ نفره نیروهای ناتو در افغانستان

ناتو سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) تصمیم گرفت شمار نظامیان خود را که برای آموزش نیروهای امنیتی افغانستان در این کشور مستقر هستند، افزایش دهد. قرار بر آن شد که شمار نظامیان ناتو از ۱۳ هزار نفر به حدود ۱۶ هزار نفر افزایش یابد.

ناتو تصمیم گرفته برخلاف فعالیت‌هایش تا سال ۲۰۱۵ میلادی، دیگر در درگیری‌های نظامی در افغانستان شرکت نکند و وظیفه‌اش را تنها به آموزش نیروهای امنیتی و ارتش این کشور محدود کند. برمبنای برنامه جدید ناتو فعالیت نظامیانی که زیر نظر این پیمان فعالیت می‌کنند تنها آموزش، همکاری و مشاوره با نیروهای امنیتی و ارتش افغانستان خواهد بود.

از سال ۲۰۰۲ تاکنون شمار کشتگان ارتش آلمان در افغانستان ۵۶ نفر بوده‌اند. ارتش آلمان در عمر خود چنین ماموریت پرتلفاتی در خارج از کشور را تجربه نکرده است. در گذشته‌ای نه چندان دور حدود پنج هزار سرباز آلمانی در افغانستان مستقر بودند.

ارتش آلمان در سال ۲۰۱۳ عملیات جنگی در افغانستان را پایان داد و پس از آن تنها ماموریت خود را به آموزش و دادن مشاوره به نیروهای امنیتی و ارتش این کشور محدود کرد. برمبنای قوانین جدید، نظامیان آلمانی در افغانستان تنها زمانی می‌توانند از سلاح استفاده کنند که خطری جدی آنها یا متحدان‌شان را تهدید کند.

  • خروج از افغانستان در آینده‌ای دور

اوضاع امنیتی افغانستان وخیم‌تر از سابق شده است. نیروهای امنیتی این کشور از پس ماموریت‌های خود برنمی‌آیند. این در حالی است که نیروهای ناتو در این کشور نیز آن قدر وسیع نیستند که بتوانند به کمک این نیروهای امنیتی بشتابند.

با حملات مستمر طالبان به نیروهای امنیتی در افغانستان خواست ناتو از آلمان برای افزایش نیروهای نظامی خود در افغانستان افزایش یافت. اما با افزایش نیروهای آلمانی در افغانستان فکر خروج سربازان آلمانی از این کشور به آینده‌ای دور منتقل شده است.

  • موافقت احزاب ائتلافی با افزایش شمار سربازان آلمان در افغانستان

افزایش نیروهای آلمانی در افغانستان را خانم اورزولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان و زیگمار گابریل، معاون صدراعظم و وزیر خارجه این کشور، قبل از به نتیجه رسیدن گفت‌وگوها بر سر دولت ائتلافی آینده این کشور تایید کرده بودند. آلمان اما به خاطر نامشخص بودن دولت آینده‌اش هنوز نمی‌توانسته در این باره تصمیم‌گیری مشخص کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان حال پس از مشخص شدن تشکیل دولت ائتلافی، روز چهار‌شنبه (۱۶ اسفند / ۷ مارس) دولت آلمان در باره افزایش شمار نظامیان این کشور در افغانستان تصمیم‌گیری می‌کند و مجلس نمایندگان "بوندس تاگ" نیز تا پایان ماه مارس در این باره نظر خواهد داد.

کد خبر 400074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha