همشهری آنلاین: معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست کشور گفت: دولتی‌ها به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد افتخار می‌کنند.

وضعیت زباله گیلان باید دغدغه ۸۰ میلیون ایرانی باشد

‌به گزارش ایسنا، کاوه مدنی‌ در اولین کارگاه مشورتی مدیریت مشارکت محور پسماند کشور که در تالار گفتمان شهرداری رشت برگزار شد، گفت: گیلان استانی زیبا و سرسبز و مورد علاقه برای گردشگری همه هموطنان است، بنابر‌ این وضعیت محیط زیست گیلان باید دغدغه 80 میلیون ایرانی باشد.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند مشکلات پسماند استان را کاهش دهند و لازم است تلاش‌ها مضاعف‌تری در این زمینه انجام شود.

مدنی خاطر‌نشان کرد: ما دولتی‌ها به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد افتخار می‌کنیم و ‌اگر اخلاق محیط زیست در جامعه تخریب شود، جبران آسیب‌هایی که به طبیعت وارد می‌شود، دیگر سخت خواهد بود.

معاون آموزش و پژوهش محیط زست کشور ادامه داد: گیلان استانی است که از ارزش‌ها و پتانسیل‌های زیست محیطی بالایی برخوردار است اما در پشت این سرسبزی‌ها با معضلات زیست محیطی زیادی هم دست به گریبان است و معضل پسماند گیلان باید دغدغه 80 میلیون ایرانی در کشور باشد، زیرا پسماند از موضوعات زیست محیطی است که حضور و نقش مردم در آن بسیار موثر باشد.

‌مدنی خاطر نشان کرد: گیلان علاوه بر زباله مردم خود باید زباله گردشگران را تحمل کند و گردشگران گاهی به میزبان نامهربانی می‌کنند، اما بومی‌ها هم در عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی مقصرند.

او گفت: آموزش، فرهنگ و اخلاق اگر فراموش بشوند، محیط زیست آسیب جدی می‌بینند و دیگر جبران خسارت‌ها سخت خواهد بود.

مدنی گفت: طوری کار کنیم شرمنده نسل بعد نباشیم و محیط زیست گیلان را به گونه‌ای حفظ کنیم که فرزندان نسل‌های آینده هم از زیبایی این استان بهره ببرند.

کد خبر 399924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha